lördag 3 januari 2015

Vilken dag i storstan

Jag är i Varberg nu. Och vi har haft en lång men otroligt trevlig och bra dag.
19 körde mig tidigt idag. Som tur var var vädret bättre idag så det blev av!
Mammi och jag tog tåget mot Göteborg efter tio. I Göteborg var det sen att försöka hitta rätt till syster min. Till hennes nya lägenhet. Men vi hittade rätt buss, det tog bara tio minuter med bussen och hon bodde väldigt nära busshållplatsen där vi hoppade av. Blev lite förvånad när jag kom i i lägenheten, den var liten. Men hon har inrett den otroligt fint och man såg direkt att det var hennes. Är avis, vill också ha en egen lägenhet! att få en egen lägenhet är något att sträva efter. 
Efter lite kaffe åkte vi in till stan igen, alla tre. Vi gick först på avenyn, har typ aldrig varit där. 
Det blev en del shopping. Lite nya kläder och lite bakgrejjer på lagerhouse. En tom receptbok att fylla i själv och lite minicupcake saker. 
Hittade en jäääättemysig morgonrock på HM, 100 kronor! Det var så sjukt mycket rea. 
En varm, röd med svarta prickar. 

Sen skildes vi åt och jag och mammi tog tåget hem till Varberg igen. 
Vi åkte direkt till Coop. Jag har letat typ i alla affärer nu och det verkar som om den sockerfria varma chokladen har utgått :-( finns inte nån stans...

Men när vi kom hem var jag HELT slut. Jag har varit igång hela dagen och nu är min kropp död. Vi har gått och gått och gått hela dagen. Skulle väl haft stegräknare, den hade visat 1000000 steg ;-) 

Ikväll blir det "det största äventyret". Jag tycker det är väldigt kul! Men jag hade fan aldrig klarat av att vara med själv! ibland kommer de där det finns massa ormar. USCH 
Men det är så otroligt otroligt skönt att vara hemma igen! Vara med min lilla mammi och ebbisen och ha det mysigt och bra med varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar