fredag 16 januari 2015

Ganska lång perm

Nu sitter jag hemma i soffan hos mammi. 
Jag ska vara hemma till måndag förmiddag! 
Jag fick av 19 till stationen. Sen fixade jag min biljett och tog tåget till Varberg, farmor mötte upp mig på stationen och vi åkte hem till henne. Vi tog ebbisen på en promenad och sen tog vi en fika med farfar också.
Mammi och jag kom hem för inte så länge sen. Och nu ska vi bara ta det lugnt. Kolla lite på fångarna på fortet.
Det känns skit bra att vara hemma..... Igen! Och att jag ska stanna hemma ganska länge. Jag ska till vpm på måndag morgon. Sen går jag till stationen själv och tar tåget tillbaka. 

Idag har jag packat ner hela mitt rum på 19 i plastpåsar. Det ska storstädas på hela avdelningen. Alla hyllor och allt. Så då fick jag snabbt slänga ner allt i påsar. 
Som planen ser ut nu ska jag till Ekis nästa helg. Det måste godkännas till höger och vänster. 
Mammi ska med. Hade helst velat klara mig själv men nu ville de att det skylle vara någon med så då får det blir så. Hoppas det blir av nästa helg. 
Mig gör det ingenting att ha med mammi. Det är ju en trygghet också. 
Jag kommer förhoppningsvis få besked på måndag om det blir perm på helgen! 
Blir det det får vi se om jag ska hem på fredag och vi kör direkt lördag morgon eller om mammi svänger förbi Halmstad på lördag morgon.

Ser fram emot mötet den 28. Se hur det ska se ut framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar