tisdag 13 januari 2015

Nya naglar

Idag har jag varit i stan och fixat mina naglar!
Det var segt att komma upp i morse. Men jag gjorde min färdig och jag och en personal gick in till stan. Det regnade men det var svårt att gå med paraply för det blåste så mycket.
Men i alla fall. Jag valde grönt glitter denna gång. Det tar ca en timme att fixa dem. Men det som tar tid är slipningen att ta bort den gamla gelén. Och så gör det ont när man "bränner" gelén. Efter hon penslat på ett lager får man stoppa in handen i en sorts lampa som gör så gelén stelnar. 

Det kostar ganska mycket där jag går nu. I Växjö kostade påfyllning ca 350. Där jag är nu kostar det 470!  Det är stor skillnad. Jag undrar var jag kan göra mina naglar när jag flyttat. Tror inte att det finns en salong i lilla Virserum. Men kanske.. Jag får fråga.

Men på tillbaka vägen från stan vad jag jättetrött. Jag hade knappt druckit för jag ville inte bli kissnödig medans jag fixade naglarna. Min medicin (klozapin) gör att jag blir akutkissenödig och måste gå på toa på en gång, annars kissar jag fan på mig. Inte kul! Och det är inte den enda dumma biverkningen. Men den hjälper mig så bra så det är värt det eller vad man ska säga.

Jag ska ju till ekängen i morgon! det blir jag och två personal. Vi åker ca 8 så det blir att gå upp tidigt. Jag har en hel del frågor. Men den viktigaste är om jag får köpa en kanin. Undrar liten om jag ska betala hyra och min mat. Hoppas inte det. Maten kan jag förstå men jag menar, kommunen tror jag betalar för min plats. Så då borde jag väl inte betala hyra?
Men det ska bli jättespännande! är så klart nervös också. Jag vill flytta nu! ingen jävla lång och seeeeg utslussning. Alla är rädda för att jag anses som väldigt stresskänslig. Men nu vill jag ut ifrån slutenvården! jag har varit inlagd nu i fyra år i streck. Dags att komma "ut". Men visst, hellre försiktigt och att det funkar än snabbt och det skiter sig. Det har vi varit med om förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar