torsdag 8 januari 2015

Lögner

Jag tror inte på siffrorna vågen visar. Känns som om jag väger flera kilo mer än vågen visade sist. 
Jag vill väga mig här, men jag vågar inte fråga. I Växjö fick jag inte väga mig och så är jag orolig att personalen ska se. Får för mig att när jag gått därifrån så kan de trycka på vågen och se vad som visades sist. Skulle lita åtminstone lite mer på vågen här. En kalibrerad sjukhusvåg.. Det känns som om det skulle visa mer exakt. Men jag tror ändå inte att jag skulle tro på vad den skulle visa. Allt som vågen hemma visar känns som en lögn. Kanske lika bra att jag inte väger mig.. Här. Hemma är alltid ett måste. Även om jag inte riktigt tror på siffrorna som kommer upp. 

Jag tror inte på måtten jag tar med mina händer på min kropp. Det är en lögn och det säger ingenting om vad jag väger.

Jag tror inte på paketen och förpackningarna på det jag dricker. Att t ex lågkalorichokladen inte alls är lågkalori. Att det inte stämmer med kalorierna de står att de innehåller. Allt känns som en lögn.. Jag vet att det är förbjudet att ljuga så på varor. Men jag vet inte vad jag ska tro när hjärnan för såhär.
Dumma hjärna. Jag vet fan inte vad jag ska tro när den skickar sånna jävla misstänksamma tankar till mig.  

Allt känns som lögner. 
Kanske att det inte är såhär. Men när tankarna börjar snurra i hjärnan så blir det svårt att tänka klart.

Läkaren var här. Hon säger att jag måste duscha innan jag åker hem i morgon. Men fan heller. Jag pallar inte det just nu! 

3 kommentarer:

  1. Har också problem med att duscha. Känns så hemsk att se sin kropp. Jag är så glad att du tagit dig så långt och verkar så positiv. Jag blev hotad med rättpsyk ett tag men slapp. Och bra att du varit skadefri!! Jag har varit fri i fem månader. Kram<3

    SvaraRadera
  2. Tror det bästa är om du inte väger dig på avdelningen.. det får nog bara dina hjärnspöken att triggas ännu mer.

    SvaraRadera
  3. Duscha är jobbigt. men jag tycker det är ännu jobbigare att känna mig smutsig, så jag tvingar mig själv. Ett val mellan två onda ting...

    Varifrån kan man få låna kedjetäcke? Jag är lite sugen på att prova det, sover så jäkla dåligt.

    Kram!

    SvaraRadera