fredag 30 januari 2015

Första natten

Jag är nu hemma i Varberg igen. Jag är hos pappa och ska sova här i natt.
Jag och mamma har varit i Virserum igår till idag. Det tog nästan fyra timmar att köra enkel väg. 
Men vi hittade i princip direkt till Ekis när vi kom till Virserum. 
En personal mötte upp oss och visade oss vägen till lägenheten. 
Den var superfin. Men jag blev lite förvånad, det var inte lägenheten jag fick se när jag var där sist. Men den var superfin och fräsch.
Vi pratade lite med personalen och hon berättade lite och jag frågade lite.
Sen tog vi det bara lugnt. Kollade lite på tv och fikade kvällsfika. 
Jag kommer ta dit min vattenkokare. Men jag får tallrikar och kastruller och sånt. Så jag kan laga all min mat. Så slipper jag vara så mycket ute med de andra. Det fanns micro, ugn, spis och kyl och frys. 
Det var fint möblerat men jag ska ta dit lite tavlor och sånt. Och min egen tv. 
Nästan direkt utanför lägenheten var det en dörr som jag bara kan gå ut igenom och röka. Så jag inte behöver gå vilse. ;-) 
Hopas det blir denna lägenheten nu. Så de inte byter igen. Men jag tror att jag får denna. De hade varit snälla och ställt in en säng till mamma. 
Och i morse gick vi upp ganska lugnt. Gick till matsalen och åt frukost. 
Sen var det dax att åka därifrån. 
Jag är jättenöjd. "Här vill jag bo" kände jag. De ska tydligen höras med Halmstad nästa vecka. Och förhoppningsvis bestäms det när nästan besök blir. Om det blir så som läkaren ville, att jag skulle vara där en hel vecka alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar