lördag 24 januari 2015

Liten kanin

Då var man hemma igen. Kom igår med tåget. Allt har gått bra och jag stannar hemma till måndag. Läkaren har godkänt att jag ska vara själv några timmar på måndag. Känns skönt. Det var länge sen jag var det. 

Jag är nu stolt ägare av en liten kaninpojke. 
Idag har jag och mamma varit ute på landet. Det är snöstorm här så jag trodde inte först att vi skulle kunna åka. Men det gick. Vi åkte ut på landet för att titta på en liten kanin. 
Väl framme gick vi till burarna. De hade tio kaniner. Varav tre var till salu. Det var tre fina pojkar. 
Jag fattade tycke för två av dem. Men sen var det inte så svårt att välja vilken jag ville ha. 
Han är en söt, gråprickig liten kille på ca ett halvår. Pigg och nyfiken. 
Jag klappade honom och höll honom. 
Jag betalade honom på en gång. I stället för att betala honom när jag ska hämta honom. Eftersom jag inte vet när det blir kändes det bäst så så att jag är säker på att han är min. 
Men ägaren var snäll och sa att de kan ha kvar honom så länge det behövdes. 
Så nu är jag stolt ägare till lilla Elliot som jag nog bestämt mig för att döpa honom till.
Jag har hittat den bur jag ska köpa. Ska beställa den på nätet. En fin stor träbur men möjlighet att öppna en lucka i botten så han kan gå ner på gräset. Inhägnat så klart. Men på vintern låter man luckan vara stängd så det inte kommer in kyla underifrån.

Jag är så glad! 
Men jag är lite orolig att eköngen ska komma och säga att jag i te ska få ta dit honom! att de har ändrat sig eller att jag missförstått. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar