lördag 1 maj 2010

Bra Julia!

hemma skulle de andra på middag till Lisettes föräldrar, jag var medbjuden men jag ville ej följa med. Känner mig så dum när jag bara sitter där. De vet ju lite hur situationen är och att de absolut inte får laga mat till mig och man inte ber dem om det.
Men jag var hemma, och jag bestämde mig för att laga sås till lunch. Tacosås med ärtor i, men jag åt inte så mycket av den, fick ångest. Så jag gav mig ut och sprang, först bestämde jag mig för att springa rundan som jag brukar gå med Ester, sen bestämde jag mig för att springa några vaarv på slingan. Båda alternativen är samma väg i början, så jag sprang till slingan och när jag kom dit bestämde jag mig för att springa på den, inte fortsätta rundan runt. Men när jag sprungit 2 varv som är 900 meter tror jag, mådde jag fortfarande inte bra, så jag bestämde mig för att springa ett varv till och sen rundan runt. Jag sprang sammanlagt i 47 minuter. Bra Julia!

Sen behövde jag ju duscha. Jag skulle egentligen duschat efter ridningen, jag luktade häst och svett :P men jag sköt upp det. Jag duschar inte ofta alltså, det är ett jobbigt moment. Men det var ju bra att jag inte duschade efter ridningen för om jag gjort det så hade jag säkert inte gett mig ut och sprungit för då hade jag tyckt att det var dumt för då skulle jag behövt duschat en gång till.
Men efter joggingturen duschade jag och jag var fortfarande hel när jag klev ut ur duschen. Bra Julia!

Jag funderar på vad jag kan göra åt min fucking sömnsituiation, idag vaknade jag tio i sex. Och jag somnade inte om, somnade på dan i stället. Jag orkar fan inte med detta... Jag måste få sova hela natten, jag kräver mycket sömn. Ursäkta så jävla mycket då! Men att behöva vakna så här varenda jävla morgon, det är inget jag gillar....Hoppas jag får sova till halv åtta imorgon, då är jag färdig.

Och idag fick jag det där som är så fruktansvärt att jag bara vill dö!
Och jag gillar det fan inte mer för att det gör så min vikt inte går att lita på de kanske två närmsta dagarna! (ibland är det fler dagar, ibland färre) Jag har hört talas om ett piller som gör att man bara har mens 4 gånger om året och det skadar liksom inte alla äckliga saker innuti eller chansen att bli gravid på nåt sätt. Kanske vore nåt för mig? Fast om jag går ner några kilo till så försvinner den.. Det är också ett sätt att bli kvitt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar