onsdag 8 december 2010

Intensivt att fylla år

Imorgon fyller jag då 19. Kan knappt förstå det själv! Men men...
Helgen kommer bli intensiv! Orkar jag med så mycket, undrar jag själv...
Imorgon blir det kalas hos pappa med familjen där, tre timmar. Men först kommer mamma nån timme innan jobbet och firar mig.
Fredag kommer mormor och morfar ner från Stockholm. Då ska vi ner till Falkenberg och titta på min systers teater "folk och rövare i kamomilla stad". Så det blir fyra timmars perm.
Lördag blir det först ridningen. Direkt efter det ska vi med mormor och morfar fira mig. Denna perm bli på sex och en halv timme.
Som sagt väldigt intensivt. Men det är ju bara att återvända till piva om det blir för mycket. (vilket det lätt blir på kalas med släkt och så)

Jag skulle egentligen ha vårdplanering på fredag , men jag hörde någon säga att den tydligen är flyttad till måndag. Jag blir så trött på möten som bara skjuts upp. Egentligen skulle jag haft möte med min öppenvårdsläkare i måndags men vi hade inte det eftersom jag ska ha vårdplanering och då är alla med på den i stället.
Men jag kanske hörde fel, den kanske är på fredag?

Idag till lunch fick jag bara en tom tallrik i från köket. Personalen tyckte det var mycket lustigt och ringde köket. Då visade det sig att det hade kommit en pizza (i riktig kartong och allt!) och då tog personalen för givet att det var personalmat för det har aldrig kommit en sån pizza förut. Men det var till mig! Haha alla de andra patienterna satt där med sin tråkiga sjukhusmat. Men jag äter inte lök, oliver, paprika m.m. Sånt som är på en veg.pizza och inte pizza just nu heller xD så jag åt upp all ost och svamp. Ganska knäppt, jag som hellre vill ha enportionslingonen man fick till maten idag fick pizza.. och det fanns nog många patienter som mycket hellre ätit min pizza än sjukhusmat med lingon ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar