söndag 19 december 2010

Sista klapparna klara

Mamma - "jag har börjat frysa så mycket om händerna!" Det sa hon när det var tio minus och snöar ;-)

Idag var det julklappsshopping som gällde!
Jag och mammi promenerade till stan och det snöade som bara den! Köpte de sista julklapparna, riktigt nöjd med det jag hittade alltså :-). Fikade chailatte, mys!! Shoppingen tog flera timmar så när vi vandrade tillbaka mot sjukhuset hade jag sååå ont i fötterna! Köpte en jättemunkjacka i herrXL till migsjälv också. Något stort att gömma sig i!

Jag har bestämt mig för att stanna i vbg i jul.. Jag älskar stockholmsjulen! Stora släkten samlad, stor jul och så. Men mycket stress, press och jobbiga situationer! Och jag känner mig inte säker på mig själv. Risken att jag skadar mig där uppe under de fyra dagarna är stor. Alla skulle bli ledsna, besvikna... Och jag skulle må jättedåligt och känt att jag sabbat julen. Så det blir en lugn jul i vbg i stället. Och det känns ändå okej.

Imorgon är det ny vecka. Jag ska träffa u-c, jag ska säkert röntga magen i morn också, jag MÅSTE verkligen boka tid hos tandläkaren! Måste få en tid innan nyår, börjar betala för mina besök efter nyår :-(. Och jag misshandlar tänderna med socker och pespi, så emaljen så nedsliten. Hört att msn kan få plast på tänderna, som låtsasemalj? Skulle inte va fel.

Jag köpte en näsring idag. Har inte haft i min peircing på ett tag och ringen var lite för tjock. Så AjaajAj, nu har jag ont i min näsa efter att ha tryck igenom den. Bara det inte blir infekterat. Men det brukar det inte bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar