fredag 14 februari 2014

Äntligen netto!

Jag har kollat på "super size me" nu inatt. Alltså det är ju inte klokt! Den handlar om en man som ska visa hur farligt det är med snabbmat. Så hans experiment är att han ska äta på McDonalds tre gånger om dagen, alltså alla mål. Och säljs det inte på McDonalds får han inte äta eller dricka det. Dessutom så måste ha ta super size menyn om de i kassan frågar. Drickan och pommesen är GIGANTISKA! Våran största i Sverige är USAs minsta. Det är ju vansinnigt. Han gick upp 11 kilo på månad, hans värden rasade i botten, hans kondis var också i botten. Och en jävla massa till! 
I filmen är det en man som berättar. Han satt med ett gäng personer och rökte. Han fick då kommentarer om att det var så hälsofarligt att röka och att han skulle sluta osv. Vid samma bord satt en överviktig kvinna och ät en jävla massa skräpmat. Men ingen sa något, även om det är en jättestor hälsofara. Det är inte accepterat att säga till någon att det är farligt och att den inte ska äta med snabbmat, men det är okej att säga till någon att sluta röka. Lustigt egentligen när man tänker efter...
 Nu har varit på netto :-D för det första var det sjukt skönt att bara komma ut. Det var helt okej väder, jämfört med i morse då set regnade, snöade och var allmänt ruggit. Till och med solen tittade fram lite. För det andra var det väldigt skönt att handla i en affär som man kan gå runt och kolla i lugn och ro och förhoppningsvis hitta nåt kul och det man behöver. Jag köpte en jävla massa nötter. Och det känns väldigt bra. Det är så pinsamt att köpa nötter i solrosen, för då måste man be om det man vill köpa. Och just nu går det åt mycket nötter pga mitt saltsug. Så jag skäms verkligen när jag handlar det. Jag köpte även en t-shirt som jag tror jag ska ha som nattlinne, den var lång nämligen. Jag köpte lite annat också. Men nu är det helg, och alla hjärtans dag. Jag tror inte det är någon helgaktivitet förutom matlagning, hamburgare. 

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och slappa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar