tisdag 11 februari 2014

Inga skenor

Jag har inte sovit något inatt, jag tillbringade natten med att skriva brev. Jag svarade även på ett brev från IVO, om en anmälan på kliniken jag gjort. Det var på händelsen då jag gick in på mitt rum på obsen och mitt vak följde inte efter. IVO ville ha en mer detaljerad beskrivning på vad som hände. De behövde lite mer info.. Ingen tänkte på det så jag gick in på rummet och skadade mig så jag fick åka till sjukhuset och sy. Det är liksom inte okej. Visst, jag har ett eget ansvar men jag har vak av en anledning. Jag klarar inte att ta det ansvaret själv ibland. Då kunde jag inte vara själv överhuvud taget. Var inne på rummet ca 10 minuter innan de upptäckte att jag var borta.
I morse var det solrosen. Jag bunkrade upp ett lager med nötter. Jag blir så saltsugen nu för tiden. Jag suger på dem, så jag får i mig saltet. Yum yum ;-) 

Ska gå på promenad senare i eftermiddag. Det ska bli mycket skönt. Det var länge sen. 
Och skenorna har tagits av. Sjuksköterskan ringde läkaren och han sa att jag inte behövde ha dem. För jag mår så pass att de tror att jag kan klara att va utan dem utan att skada mig. Och det tror jag också! De ska ringa till sjukhuset och höra om jag verkligen behöver åka dit på torsdag. Jag har ju inget gips så avdelningen kan lägga om såren. De som jobbar här är typ experter på att lägga om sår efter alla år de jobbat här. 

Jag fick ett paket på posten idag. Av mammi, bäste mammi. Det var tandkräm och två sugrör med smak som man dricker mjölk med, så smakar det choklad/jordgubb. Jag har inte testat dem men de ser goda ut.
Jag läste i min tidning "allt om mat" ett skitgott recept på en spenat och fetaostpaj. Med smördegsbotten. Låter ju hur gott som helst. Och en massa andra recept som verkade goda. Kött i förstås men det hade liksom varit kul att laga mat. Det tycker jag är skitkul. Jag kanske kan få laga mat till avdelningens tjejer. Eller baka kanske. Jag får höra med mitt team. Innan har de sagt att jag inte får laga om jag inte äter själv. Hoppas, jag har inte lagat mat på skitlänge. Jag har matlagningsabstinens. ;-). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar