tisdag 18 februari 2014

Sjukgymnasten

Jag har inte sovit i natt. Fick då ett ryck i tråkigheten och rastlösheten och hämtade min plattång och smink. Det brukar jag inte göra ofta nu för tiden. Men det är kul att se lite vårdad ut, man känner sig faktiskt lite piggare. Det finns visserligen ingen direkt att göra sin fin för. Patienter och personal.. Nej, inte konstigt att det blir mjukiskläder vecka ut och vecka in. Men inte idag ;-)
Jag har varit hos sjukgymnasten idag. Det gick bra. Han kollade rörligheten i armen och gjorde olika lägen för att se hur fast den var. Jag fick några övningar med gummiband som jag ska göra flera gånger om dagen. Vi ska höras om någon vecka. Men han sa att det tar tid att träna upp rörligheten, men inte att det är omöjligt. Det viktigaste känner jag är att det slutar göra ont. Inte att få tillbaka full rörlighet. Hoppas på detta nu :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar