lördag 15 februari 2014

Det är ett litet krig i mitt huvud

Jag ska få gå på stan nästa lördag! Jag ska klippa mig, shoppa och fika hade jag tänkt. Jag har presentkort på sammanlagt 800 kr. Mitt hår ser ut som ett fågelbo. Tort, tunt och risigt. Kanske kan de få ordning på min mittbena också. Jag har haft sidbena i säkert sex år eller nåtf så när jag kammar mittbena vill håret inte ligga så. Vilket problem. ;-) 

Vilken huvudvärk jag har då. Typiskt.. Jag har en del ångest, hjärnan är dum. Jag vill väga mig. För typ tre veckor sen ville läkaren ha en vikt men det har aldrig blivit av. Men det kanske är lika bra, så jag inte får för mig nya dumma idéer. Samtidigt är det väldigt jobbigt att gå runt i ovisshet. 
Jag provar mina "mätbyxor" var och varannan dag men jag kan ändå inte lyckas få ens ett hum och vad vikten är. Det jag tror jag vet är i alla fall att jag inte gått upp de senaste veckorna. Om deno kloka Julia tänker så är det att jag inte ska varken prova mina byxor eller väga mig. Det skapar bara ny ångest och nya dumma idéer. Lyssna på det kloka nu...! Hjärnan säger åt mig att skära ner på det jag får i mig. Att jag inte ska ta så mycket te med mjölk och honung, att jag inte ska dricka mjölk och juice, inte ens gå ut i köket. Dumma hjärna. Jag gör vad jag kan för att inte bry mig. 

Jag tror kvällen kommer bestå av ett Simpson-maraton. Det var inte direkt så mycket bra på tv annars. Men Simpson är helt okej. Mycket bättre än family guy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar