onsdag 29 januari 2014

Ge barnen lite glädje

Vi är några i familjen som ska skicka lite grejer till barnen i Ghana där min syster och hennes pojkvän volontärarbetar just nu. ( karimenga.blogg.se ). Vi ska skicka lite kläder, kritor, papper, hopprep m.m.
Så de har att leka med för de har i princip ingenting.  Jag tycker det är så orättvist, hur bra vissa har det och hur hemskt andra har det. Jag har inte funderat på det så mycket innan men när jag sett bilderna min syster tagit på barnhemmet inser jag hur jäkla orättvist allt är fördelat världen över. 


Jag har varit ute idag! I snön och vandrat, rejält påklädd med termobyxor och allt. 
Det är så jäkla pissigt att komma ut och in i byggnaden. Med den nya entrén och höjda säkerheten... Suck. Vettetusan hur många dörrar man ska igenom för att komma ut och in. Och så sitter det gubbar som kollar på en i kameror. Sen när man tillslut har kommit in genom första dörren sitter gubbarna bakom plexiglas och glor ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar