söndag 12 januari 2014

Vågen

Sitter i sängen och glor, ska snart sätta på en film eller kolla på Masterchef  junior.
Jag gick upp vid tolv idag och i natt somnade jag vid två. Så kanske jag är påväg att vända tillbaka skiten.
Ska bara ta det lugnt. Ligga i sängen och titta på film eller tv hheeeeeeela dagen.
När jag vaknar på morgonen är hela kudden dyngsur. Det bara forsar ut saliv ur käften på mig.

Jag är sugen på ostbågar.. Det är verkligen gott. Fick i mig lite, lite hallonsylt till lunch men det var inte mycket för den var i princip slut så jag fick det sista.

Jag vill vägas oftare. Jag menar, vill dem inte se om jag gått ner i vikt?
Jag vill i alla fall veta. Men typ nångång var typ 5 vecka. Det är för sällan. Om jag fick bestämma skulle jag väga mig varje morgon.
När jag har egen våg har jag en procedur jag gör varje morgon.
Först väger jag mig med pyjamas och inte har kissat, sen tar jag av mig pyjamasen och väger mig igen (fortfarande inte kissat), sen går jag på toaletten och efter det väger jag mig med pyjamas på igen, sen tar jag av mig pyjamasen och väger mig.
Och sen under dagen väger jag mig 2348568263 gånger. Med kläder och "kissad".
På behandlingshemmet i Västervik hade jag "smugglat" in en våg som jag hade gömt i garderoben. Men jag vägde mig stup i kvarten plus morgonproceduren. Så tillslut insåg jag hur mycket tid jag la ner på vägandet, och hur dåligt jag mådde efteråt om jag hade gått upp i vikt. När jag säger upp i vikt kan det handla om ett hekto liksom. Så efter ett tag pratade jag med min kontaktperson och berättade att jag hade en våg i garderoben. Då kom vi överens att jag skulle göra mig av med den. Det var gjord av glas så först bankade jag sönder den med en hammare. Sen kastade vi den.
Blev både lättad och förstörd inuti.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar