tisdag 21 januari 2014

Sömnlös

Jag sitter i sängen och har fått en liten skada omlagd.
Jag kan inte sova... Har legat i nästan fyra timmar och glott rakt in i väggen.
Jag vill inte vara här. Jag vill inte vara någonstans egentligen. 
Om jag fick bestämma nu skulle jag nog befinna mig långt, långt borta. 
Jag ska kolla lite på grey's tror jag och spela min roliga restaurang. 
Tankarna kring vikten plågar mig! De frågade innan på sjukhuset vad min vikt var. Jag sa påt ungefär men jag vet inte riktigt. Vill väga mig men jag vet inte om jag klarar av att se siffrorna...! Panik eller inte..?

Imorgon händer inte ett skit. Ska väl bara ligga i mitt fula jävla rum och göra ett av tre, nej fyra alternativ. 
1. Pyssla/skriva
2. Sova/vila 
3. Kolla på tv/film
4. Leka med paddan
Mer tror jag inte att det finns att göra.

Tack snälla avdelningen för den fina vården och underbara miljön jag vistas i. Tack för de härliga promenaderna vi går och de roliga turerna till netto vi brukar gå på. Och de roliga, härliga stunder jag fått med familjen på stan, de är jag evigt tacksam för. Jag är just nu otroligt nöjd med min vistelse här. 

Dra åt helvete



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar