tisdag 26 april 2011

Jo, vissa dagar har man stýrkan att stå emot

Dagen har växlat något extremt alltså! Humöret och måendet har åkte en jävla balder bergochdalbana hela dagen. Började med ångest, hopplöshet och bara psykiskt utmattad av alla turer till akuten.. Har kännt en extrem längtan efter ebba också. Men jag gav mig fan på att inte hamna på akuten idag iaf! Och jag har tamifan lyckats!
Har pratat med läkaren idag. Fick låna en bok. "En överlevnadsguide för personer med aspergers syndrom", men jag har inte hunnit titta i den än.
Efter lunch åkte jag och personal till stallet. Skippade ridningen på ridskolan idag pga av min svullna lagade vad. Men vi åkte till stallet och mockade lite, gosade med hästarna i hagen och tog in en av dem. Jävlar vad dammig han var. Jag blev seriöst svart om händerna, fick t.o.m sand i munnen.
Då kändes det lite lättare inombords. Vi åkte och handlade och jag köpte tre nya kokböcker. Jag älskar nämligen att titta i kokböcker, glömde alla mina hemma. En vegetarisk, en fransk och en med blandade rätter. Har just sett en film som gav min inspiration att kika lite närmare på det franska köket. "Julie & Julia", rekomenderas starkt!
Jag har äntligen fått min stora boll uppblåst! Att bara sitta på bollen och "studsa" är väldigt avslappnande för mig. Det var en grej jag upptäckte på bup, de skaffade flera bollar och det blev tillslut så att vi var några stycken som satt i korridoren och studsade upp och ner. Men det är en grej som för mig är lugnande.
Ångesten kom krypandes på kvällen men jag slängde på mig skorna och gick en ordentlig powerwalk. Hade ingen känsel i kroppen när jag kom tillbaka. Men ångesten, den hade minsann gett sig ganska så regält!
Jag kommer få theralen nu på kvällen utöver min vanliga medicin, ihopp om att få en hel natts sömn, inga ensamma jobbiga mornar då dagens första skada/skador brukar inträffa.
Det smakar lite vidrigt som jag minns. Fy fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar