torsdag 4 september 2014

Bara en dag kvar

Nu är det bara en dag kvar alltså till permissionen! Är lite nervös men det visade sig att det inte är något byte med bussen. Kommer åka buss till Halmstad och bli hämtad där av mig snälla farmor. Bussen kommer ta typ två och en halv timme. Men jag gillar att åka långt. Tycker det är avslappnande och mysigt på något vis. Bäst är ju bil! När jag var yngre och bodde hemma brukade jag och min mamma åka en sväng med bilen på kvällarna (ibland väääldigt sent). Det gjorde vi om jag mådde dåligt eller om vi behövde prata eller bara för att det var mysigt. Ibland följde min syster med. Vi tar bilen fortfarande ibland. 

Snart är det kväll. Lite silverte med honung, yum yum. Lite tv och sen medicin. Perfekt, då var dagen nästan över. 
Men jag hoppas att jag sover länge i morgon. Så slipper jag vänta på att gå till bussen som går 11.45. Jag kommer ha sällskap av en personal till stan. Så får jag lite hjälp att köpa biljetten och att jag hamnar på rätt buss. Väl på är det ingen fara. Först funderade jag på att ta bussen direkt till Varberg eller tåget. Men det kostade mer än dubbelt så mycket som buss plus flera byten. Inte värt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar