onsdag 10 september 2014

Tusen

jag skrivit 1000 inlägg. idag blir det mitt tusende! 
Jag haft bloggen länge nu. Sen jag bar sjutton, det är ett bra tag. 
Det har varit Sorg men minst lika mycket glädje. Allt mellan himmel och jord! Kampen mot ångesten.
Men med åren har jag blivit både äldre och klokare. 
Jag började skada mig när jag var tolv. Hade jag vetat hur mitt liv skulle se ut hade jag aldrig dragit rakbladet mot huden första gången. Hade jag vetat att det skulle leda till psyk, behandlinghem, sjukvård och åter sjukvård och rättspsyk. Hade jag vetat det hade jag kanske kunnat göra något annorlunda? Kanske inte.. Kanske var det mitt öde att mitt liv blev såhär. Men det är  nu jag har chansen! Chansen att förändra mitt liv. Jag kan inte påverka mitt förflutna, men däremot kan jag påverka min framtid! 
Det kommer att komma återfall och djupa dippar. 
 inte lätt!  Men med rätt hjälp ser jag det som möjligt.
Jag har möjligheten att påverka min framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar