torsdag 25 september 2014

Flyttkaos

Igår var det ju uppdrag granskning på tv. Jag tycker det var ett bra program.

Och nu, nu är det bevisat att det inte är lagligt att gipsa patienter med tvång. Det är jättebra, för då kan ju inte andra patienter vara med om det jag har varit med om. Och Att det inte är okej! Och nu kommer Växjö också sluta ta emot självskadepatienter. Det går åt rätt håll vad gäller vården nu. Men det var vissa saker i programmet som jag inte riktigt kunde hålla med om... 
 Samtidigt undrar jag också lite vad som kunde gjort i stället för att förhindra självskadorna. 


Idag har vi flyttat hela avdelningen. Vi gick upp tidigt och hade mysfrukost. De hade dukat upp värsta hotellbufen. Det fanns typ allt. Allt ifrån stekt bacon till tropisk juice. Yum yum. 
Efter det gick vi till gympasalen. Där väntade bingo och nyhetstips. Jag vann lite på bingon. Två tvålar. Perfekt till min egna toalett jag har nu. Vi var där i salen i flera timmar. Men de hade lite aktiviteter för oss. Vi var där medans hela flytten pågick. Sen fick vi komma till våran nya avdelningen. Avdelning 66.
Det är en stor röra här men jag har packat upp mitt rum i alla fall. Det är mycket mer sjukhusaktigt här. Och rummen är lite mindre men det är för att vi har egna badrum. Och det tycker jag är jättebra, det är fräschare än att dela med andra!! Men överlag är det ändå en fin avdelning. Känns lite konstigt bara att bo på 66:an istället för 64:an. Men det blir nog bra.
Men en av det bästa med 66 är att vi har en rökbur så vi kan ut och röka när vi vill. Inga tider att passa och det måste inte finnas personal som måste följa med ut. Som vi hade innan var det rastgården varannan timme eftersom vi delade gård med 65:an. 



1 kommentar:

  1. Fan, du fick mitt gamla rum där!

    Vad kunde du inte hålla med om i programmet ?
    Kram ;)

    SvaraRadera