fredag 16 juli 2010

Fu äckelhjärna

Idag gick jag upp vid 6, duschade och gjorde mig iordning. Det var skönt att göra sig fräsch kan jag säga. Sen packade jag ner massa massa kläder och prylar och tog en ganska tidig buss till breared. Jag ville träffa kattungarna innan jag skulle vidare till VPM för att träffa ia. Vet ej om jag skrivit detta men Isolde fick tre små underbart söta små kattungar medans vi var borta. En kolsvart, en kolsvart med vita tassar och en svartvit med vitt ansikte men en jättestor svart nos. Kelade lite med dem innan jag tog bussen vidare..
Jag och Ia träffades 11 utanför, denna gång skulle jag träffa en som heter Margarete tror jag. Både Ra och U-C har semester. Men första gånger jag träffade henne verkade hon dum men denna gång var hon trevlig. Vi satt och småpratade i nån halvtimme. Sen vandrade jag och Ia ner till stan. Jag skulle va på banken 13 för ekonomisk rådgivning. Vi bestämde oss för att gå och äta. I nästan 99 fall av 100 beställer jag bara te, kaffe latte, pepsi eller nåt sånt. Men idag ville fan jag också äta på cafe. Så då gjorde jag det! Är jag duktig nu?
Hjärnan = INTE GLAD!
Men Julia = Hon känner sig ändå nöjd som för en gångs skull också fick äta på cafe!
Jag åt spenat och fetaostpaj, åt kanske halva ungefär. Jag tänker inte dagen låtas förstöras av ångest och oro pga morgondagens vikt som jag vet kommer va mer än vad den var idag. Jag får ta det imorgon. Men idag låter jag mig inte dränkas av PISSORD från en förbannad hjärna. Julia är en trotsig person, en envis jävel! Det vet de som känner mig. Jag kan trycka bort de orden idag! Det kan jag allt! F u ÄCKELHJÄRNA! Jag är bättre än dig...!
Men jag undrar hur länge jag kan trotsa hjärnan. Något som styrt mig totalt sen jag var 13. Jag har trotsat förut på ett eller annat vis, men då har jag hela tiden vetat att det inte skulle va för alltid! Denna gång vill jag bli FRI! Jag vill få bort hjärnhelvetet som så länge förpestat och förstört mitt liv. Idag känner jag såhär. Kanske inte imorgon. Det är ibland skönt att ha hjärnan som styr och ställer hur mitt liv ska levas. Men när hjärnan verkligen tycker det är nog kommer den va mycket starkare än Julia. Då är jag slav igen. Men ibland är det skönt att va slav..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar