måndag 5 juli 2010

Dumma chafför

Låg och glodde på tv, men eftersom jag tog min medicin efter duschen somnade jag. Väcktes av Lisette som hade La i telefon, som undrade om och var vi skulle träffas. Jag var helt nyvaken så jag kunde inte tänka, men kom fram till att hon skulle till breared kl 10. Jag hade 20 minuter på mig att komma till bussen då, men jag gjorde mig helt färdig efter duschen så jag behövde bara vakna ordentligen typ.
Fick betala med mitt visakort på bussen, mitt busskort hade gått ut och nu tar de inte kontanter längre.
Jag och La städade lite. Sen promenerade vi till sjukhusapoteket och köpte linsvätska, sen åkte hon och jag vandrade till coop för att köpa mig cigg och pepsi. Det är så bra för bussen mot läjet stannar vid coop. Köpte en film också, "flykten från hönsgården". Sen hade jag inga pengar på kortet kvar, bara kontanter JÄVLA PUCKO! Jag tog ut det jag hade på kortet fast jag inte hade tänkt handla för så mycket redan från börjarn. Sen direkt efter så kom jag ju på! Nu hade jag varken busskort eller pengar på visakortet. Men det finns smsbiljett. Men det hade jag aldrig gjort förut så jag ringde min syster, men hon gav mig helt fel nummer men rätt kod. Så när bussen kom sa jag till chaffören men han bara "Det skulle du fixat innan du klev på! Så du får skynda dig för jag måste ha sett den innan du kliver av". Men hallå?! Om man aldrig gjort det innan, hur fan ska man veta hur man gör. Så jag tog ett häfta men det var knäppt, man behövde ha tillgång till internet och jag skulle inte hunnit göra det på mobilen. Det stog att man behövde en kod och den fick man på internet men numret stog i häftet. Så jag tog Elinas kod men häftets nummer.. Men det stog i svarsmset att min mobil var spärrad eller nåt sånt. Så på nästa station fick jag kliva av. Jag hade åkt EN station. det hade tagit mig minst en halvtimme att gå hem och jag hade massor att bära. Men mammi ringde mig när hon var hemma på sin rast och frågade om jag ville ha skjuts pricis när jag hoppat på bussen. Så jag ringde upp henne, och hon kunde fortfarande köra mig som tur var! Men kunde inte busschaffören bjudit mig på resan, från breared tar det 6 minuter till läjet. Jävla dummis....
Jag har bara glott på tv hemma... Inte gjort ett piss, mitt rum ser ut som ett jävla helvete men jag och La tar det imorgon. Men först ska vi ut med Ebba på breared sen tar vi väl oss till läjet. Nu ska jag ta min medicin så jag somnar tidigt..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar