måndag 26 juli 2010

jag är ingen idiot

Här kommer lite om dagen. Kan kanske bli lite mer senare..
Jag är den enda som bara ridit ett år, de andra mellan fyra och tio. Detta gör att de andra idiotförklarar mig. Visst, jag kan mindre.. men jag är ändå lite kunnig. Tror inte att jag ens kan göra iordning en häst inför ett ridpass, eller efteråt..
Detta gör mig ledaen och arg, det händer ofta att någon ska visa eller ta över.
Men i övrigt så har vi idag börjat med att greja i stallet, frukost sen det första passet. Det var sittsträning, och jag lärde mig longera (ursäkta om det är felstavat). Var två på en häst. Turades om att longera. Vi red helt utan att hålla i oss i trav först i lätt sitts sen sittandes ner och sen även med fötterna ur stigbyglarna. Samtidigt som vi tog armarna åt olika riktningar. Kände att jag var väldigt mycket sämre än de andra men jag fick ut mycket av det passet.
Efter lunch fick vi våra hästar utdelade. Jag fick en som heter Missan, en ponny. Sen red vi ett grundpass och så klart galopperadr vi som tusan, runt runt. Ahaha jag älskar det verkligen! Efter ett tar ville jag faktiakt sluta galoppera för jag blev så trött i ryggen. Fan jag måste verkligem börja träna!
På kvällen spelades det vattenbrännboll men jag ville fan inte va med. För varje kon man sprang förbi stog en hink med vatten som man skulle doppa huvet i. Inget för mig!
Mår halvkasst. Har ätit "normalt" och som de andra ungefär idag. Men jag känner verkligen att det inte kommer funka.. så jag tänker fan inte äta imorgon. Vet bara inte hur lägerpersonalen och ungdomarna kommer reagera på en matstrejk..
Imorgon har jag valt sittsträning på fm, och rida ut på em. Det fan olika alternativ. Fm blir ett pass jag verkligen behöver, ett nyttigt och kanske lite mindre kul. Och em blir något jag tyckte skulle va kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar