fredag 7 maj 2010

Surt

Mötte Ia Idag på VPM, det var första gången som jag var med henne ensam.
Ra förklarade idag varför jag ska komma till VPM. Jag hade ju varit så arg sisst jag var där, varit förbannad över att jag inte kunde få medicinen på recept och hämta ut den som vem som helst och vad motiveringen var. Jag sa att eftersom jag inte tagit en överdos på flera år så tyckte inte jag att det var en motivering som höll. Men jag överdrev lite när jag sa hur jäääävla jobbigt det var att gå dit, hur arg jag var över det och hur trött jag var på det. Men det är inte så hemskt.
Men idag förklarade hon iaf att motiveringen var att läkaren inte ville skriva ut medicin till mig på det "vanliga" sättet för risken för en överdos. Hon skulle inte kunna skriva ut den mängden hon gör om jag inte gick och hämtade den. Men snart kanske jag kan komma bara en gång i veckan... På fredag nästa vecka är Ra ledig, så då ska jag träffa en annan. Känns ju jättebra.. Not!
Jag och Ia gick sen hem och gick ut med Ebba, sen åt vi lunch och åkte till läjet och gick en liten sväng med Ester. Men den blåste så hemskt så det fick bli en kortis. Sen gick jag och hämtade posten, Grey´s hade kommit! :D:D:D:D Så jag gick hem, satte på det men somnade ganska snabbt så jag han knappt börja titta. Men åh! vad glad jag blev. Helgen är räddad.

Ska be pappa ta vågen, och inte ge tillbaka den förän på kanske onsdag? kanske kan det få mig må bättre...? Slipper iaf vakna halv 6-6 på morgonen, och bara det vore otroligt skönt. Skulle jag själv bestämma att inte väga mig förän på onsdag, vet jag att jag inte skulle klara av det. Jag skulle inte klara av att låta bli vågen om jag hade tillgång till den. Jag vet att jag skulle känna kli i hela kroppen, massa ångest och oro. Skulle tillslut hamna på vågen hur mycket jag än försökte stå emot. Så jag ska be pappa ta vågen, och inte ge tillbaka den på 5 dagar, det ska jag göra! Nu var det bestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar