onsdag 19 maj 2010

En ganska posetiv dag

Igår kväll visiterade personalen hela mitt rum. Blää vad jag hatar det. Innan de gjorde de förökte de övertala mig så klart att lämna ifrån mig det jag skar mig med. Men det ville jag så klart inte! Så de gick igenom rummet, men hittade det inte. Sen kollade de på armen, men som sagt var det för sent att sy.
Imorse sa jag att jag ville skriva ut mig själv, så de kontaktade läkaren. Sen gick jag ut med La, vi fyllde i resten av ansökan om aktivitetsersättningen, och sen gick vi med Ebba till sörsehallen. Jag hade så dåligt med energi, så jag fick nästan stanna och vila. Jag köpte frimärke och postade det.
Sen ringde de från PIVA och sa att vi var tvugna att ta oss tillbaka illa kvickt för läkaren ville prata med mig. Men vi kunde inte ta oss tillbaka tillräckligt snabbt så läkaren fick annat för sig. Men när jag kom tillbaka sa jag väldigt tydligt att jag skulle hem, så tillslut fick jag ett läkarsamtal iaf! Vi pratade en stund och kom fram till en deal. Jag fick perm till imorgon och går det bra så kanske jag skrivs ut på fredag, istället för att jag skrev ut mig idag.
Så jag har varit hos pappi nu på eftermiddagen och nu är jag hos mammi och ska sova här.
Men idag fick jag plönninge beviljat av kommunen! Att de betalar boendet! Så nu föll den biten på plats, nu är det bara jag som behöver fixas till skolstarten. Sen är det bara att börja...
Idag fick jag också ett becked från försökringsbolaget. Shiit säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar