onsdag 5 maj 2010

Gud vad jag kostat

Idag vaknade jag 6, kunde inte somna om, kollade på sista avsnittet på Grey´s säsong 2. När Izzies blivade hjärtsjuke man dog. Grät som fan.. Tänkte mycket på självskadandet.. Ångest.. Har mycket ångest, mycket sug. Mycket skit i mitt huvud.. fan ta hela skiten..

Men jag biter ihop, och överlever. Om jag håller mig sysselsatt och så slipper jag tänka, slipper jag tänka slipper jag ångesten och suget. Så jag kör på. Men jag tvivlar på mig själv, känner mig inte lika stark och säker på mig själv. Tror det kommer hända... Tror inte jag kan förhindra det.. Allt är så svårt nu bara. Kanske blir det bättre imorgon?

Idag åkte jag och Ester bussen till Breared och mötte La där så gick vi ut med hundarna.

Egentligen skulle jag till Nackhälle idag, men jag och pappi hade planerat att åka till gekås så jag struntade i det. Farfar och farmor följde med också. När pappa hämtade mig i stan sa han att Ka hade ringt, hon hade undrat hur vi hade tänkt. Det var ju Nackhälle idag, då kunde vi inte planera åka till gekås. Jag blev arg! 1, jag är 18, hon har inte rätt att ringa till mina föräldrar. Det gjorde mig förbannad. 2, Aktiviteterna är frivilliga, vill jag göra nåt annat så gör jag det. Det har vi bestämt, så va fan ringde hon för?

Jag köpte massa stickers till mina skrivböcker, en väcka och strumpor. Jag hade inte planerat att köpa nåt. .. Jag längtar efter min box! Hoppas den kommer imorgon...

Imorgon ska jag duscha på morgonen, vill inte men det var i lördags senast så det är behövligt...

Min LSShandläggare har gjort klart utredningen som hon ska ge till politikerna när hon ansöker om att få Plönninge betalt. Det stog i den vad det kostar, det kostar 344 200 (tror jag det var) per läsår! Den kostar alltså en miljon! Jag har kostat sverige mycket pengar. Bup kostar massa, Kulan kostar massa, alla sjukhusbesök kostar, boendestödet kostar och Plönninge.. Det bli mycket pengar.. Men jag har inte bett om det så det är inte mitt val att lägga ner så mycket pengarpå mig. Det enda jag bett om är ju Plönninge..

På lördag efter ridningen ska vi fota min kropp! känns väl sådär.. Benen, armarna, händerna och bröstet. Det är dags att skicka in nya bilder, så jag kanske kan få mer pengar för ärren. På tal om det så måste jag typ snarast börja kolla upp kliniker som kan ta bort mitt ärr! Jag måste få bort det innan skolan, jag kommer få betala det själv. Tänker inte vänta ett år, för att få en remiss. Jag plågas så av det då jag måste bara få bort det, så jag är berädd att lägga ganska mycket pengar på det...

Ikväll är det andra avenyn ^__^ glad Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar