tisdag 18 maj 2010

Det blev en ny skada.. Dumma jag!

Igår kväll var det inte lätt..
Hade sån ångest, det var hemskt. Det blev några skärsår, men personalen märkte inget. De vet fortfarande ingenting. Minst ett av dem behövde nog sys men det spelar ju ingen roll att det har gått för lång tid nu. Jag syr ju inte iaf! Efter det låg jag under min fillt ett bra tag... Såren tog bort en del av ångesten men mycket var kvar ändå. Jag låg i några timmar, tog en cigg i bland. Men nån gång efter tolv satte jag på min dvd och kollade på Grey´s.. Somnade tillslut. Ganska sent.
Idag väckte personalen mig typ åtta för att ge mig min medicin, men efter det somnade jag om. Jag vaknade tio i tio. Jag fick skynda mig upp, La skulle ju hämta mig tio. Men jag hann. Vi promenerade till breared.
Vi gick ut en halvlång runda med Ebba, sen åt vi lunch. Sen städade vi mitt rum. Det blev fint.. Sen gick vi till baka. Jag har tillbringat eftermiddagen med att titta på min "Idol 2008".. Den är bra.
Mamma kom och hämtade mig typ fem. Så nu är jag hemma. Vi åkte hem för min moster ska va med på förkväll idag, och det vill vi såklart se! Men det kan vi inte göra på PIVA för mammi får inte va på avd. pga sekretessen. Vi vet bara att hon ska va med, men inte när och programmet börjar 17 och håller på typ till halv 7-7?
Det hände en grej idag på PIVA som gjorde mig så arg. Man kanske kan kalla det att en annan patient utnyttjade en annan.
Det var en gubbe på kanske 50 år, som satt i rullstol vid borden. Han tog fram typ 150-200 kr och gav dem till en personal. Men hon sa så klart "nej tack, behåll du dina pengar!". Då vänder sig en annan patient,som sitter med ryggen mot i en fotöjl, mot honom. Och när personalen har försvunnit reser han sig upp och går mot gubben, och gubben sträcker då självklart fram pengarna mot den andra patienten. Den andra patienten tar pengarna och försvinner in på sitt rum.
Så inihelvetes fullt! Fy fan alltså..!
Jag har tagit min spikmatta till PIVA, den är väldigt bra mot ångest och väldigt avslappnande. Jag blir sjukt trött när jag legat på den i typ över 30 min. Men vissa får i stället energi.. Men jag blir trött, och varm och lugn. (men det beror ju helt på vilket skick jag är i innan jag lägger mig på den förstås)
Men det är ett bra tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar