lördag 15 maj 2010

olika värda..? nej men man får lite den känslan

Gårdagens födelsedagsfirande... ja, vad ska jag säga? Det var stort. Det var middag, tårta, godis, finkläder m.m. Ingen två-minuters-dukning heller... Min systers födelsedag var det ingen som ansträngde sig för fem öre. Om det var nån så var det jag, låter kanske "hej jag är bättre än alla". Men det var bara jag som klätt mig fint och så. Och de slängde upp finporslinet på fem sekunder precis innan gästerna kom. Ingen ansträngde sig. Och nu när Linnea fyllde år, ja då blir det värstingmiddag! Jag kan inte låta bli att störa mig på det. Och när jag fyllde år var det också stort kalas. Varför inte på min systers? Betyder inte hon lika mycket..?

Mamma har pratat lite med min LSShandläggare. Först sa hon att boendestödet är indraget så länge jag är inlagd, och alla verksamheter! Hon menar att ingen kommer hit och tar ut mig på promenad, ingen kommer hit och vi åker till Nackhälle! Men efter en liten stund efter min mamma hon hennes samtal ringde hon upp min mamma igen. Och sa att jag hade boendestödet ändå. Tack! Det är väl fan självklart, varför skulle det försvinna? När läkaren t o m säger att de ska komma och ta ut mig på mina aktiviteter för det är så viktigt, och mina föräldrar och avd. Då kan de inte dra in det om "alla" säger att det ska fortsätta som vanligt. Fast jag sjukanmäler ju nästa vecka, kanske mer. Får se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar