tisdag 25 maj 2010

Semester, JA TACK

Värsta mardömmen i natt..! Fy fan vad jag var rädd :S Drömde att mammi åkte till pappi och bjöd över Lisette på middag, för att liksom bli mer sams och inte tycka illa om varandra. Men Lisette tackade nej. Då började de bråka, mamma sa att Lisette aldrig ansträngde sig. Och de skrek och skrek på varandra. Jag gick in på mitt rum och började skära mig. När jag skurit många sår och bara skulle skära det sista skar jag så djupt att jag träffade en stor artär, så blodet forsade ut ur överarmen. Så som man ser att det gör när folk får sina halsvener uppskurna. Jag blev rädd men glad och pappa såg att det bara flög och forsade blod som inihelvete och gick i mot mig men då började jag springa, och skulle gömma mig i ett annat rum. Men rummet var så långt bort och huset var så stort. Samtidigt hörde jag hur mamma och Lisette skrek, grät och skällde på varandra... Jag gömde mig och var nästan död, men jag var rädd. Allt gick så fort, och allt var så tydligt, alla ljus, ljud och färger. Då vaknade jag livrädd! Jag försökte ropa på mamma men fick inte fram ett ljud, det tog evigheter innan jag kunde ropa så pass högt att hon hörde.
Somnade om efter en stund...

Idag vaknade jag tidigt och var ensam flera timmar innan La kom. Fan var tufft det var. Det var såå nära att jag skar mig igen. Men jag lyckades låta bli. Idag ville jag faktiskt inte. Jag vågade inte, är rädd att bli inlagd och/eller ha så många sår att jag inte kan rida.
Men jag och La åkte in till stan.
Först bokade jag tid för ekonomisk rådgivning, jag får mina pengar i veckan. Behöver lite hjälp med att placera en del av dem. Så jag ska till banken på fredag med Ia.
Sen bokade jag tid för klippning, och detta ska bli en helvetes utmaning! För jag bokade tid efter boendestödet! Det betyder alltså att jag ska gå till frisören själv! Jag tyckte det var dags att våga, att klara av att gå till frisören ensam. Jag vill klara det, jag borde klara det. Men jag kommer typ kissa på mig innan av nervositet och ha dödens ångest. Men jag ska verkligen försöka att inte avboka. Men ALLT slitet ska av, och det lär bli en bit, och jag vill ha lite mer frisyr av det hela. Och nu är ena sidan längre än den andra. Jag ska bleka håret men det gör jag själv, men jag väntar tills jag klippt mig, annars lär bara mer hår ramla av eller slitas och bli fult.
Sen gick vi till Resia och hämtade massa resekataloger! Jag och Elina ska ut och resa själva. Jag betalar resan men hon får ha med sig egna fickpengar. Vi kommer nog åka till Turkiet, Grekland eller Spanien. Men vi får se, det finns ju så inihelvetes mycket att välja på! Men jag har ett krav, All inclusive är ett måste! Sen när jag bläddar i katalogen ser jag att turkiet har fullt med hotell med vattenrutschkanor, det vore kul, men det är abslolut inget måste.
Jag, Elina och pappa ska åka flotte ner för Klarälven. Farmor ger oss en liten sommarresa, hon är så snäll. Då åker man 50 mil ner för Klarälven, det tar fyra dagar. Och när man ska sova "parkerar" man flotten vid strandkantet och tältar. Mys tycker jag. Det är inte direkt forsränning vi snackar om, det går lungt framåt. Man kan fiska om man vill det, bada från flotten och bara ha det jävligt mysigt och koppla av och koppla bort ALLT.
Längtar så till lördag, nu är det inte många gånger kvar :(:(:( Hur fan ska jag överleva sommaren?! Kanske finns det sommarridning eller nåt? Måste kolla upp det, jag MÅSTE rida under sommaren, jag dör annars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar