torsdag 13 maj 2010

bättre med vuxen

Igår när de la om mitt sår på handleden på kvällen så tyckte sköterskorna att såret var fult, så en typ kvart senare kom en läkare in och pratade med mig. Hon sa att jag kunde förlora handfunktionen om jag fick en infektionn och att såret borde sys igen bla bla bla men hon visste att jag var megaspruträdd så de kunde söva mig. Jag gick med på det, så de ringde kirurgen. Han kom ner sen och tittade på såret, men eftersom jag inte skurit av någon muskel eller sena ville han inte söva mig och sy igen det. Det hade gått över två dygn, man ska typ göra det max 8 timmar efter. Så det var inte värt risken, men jag fick antibiotika. En som inte är gjord på mögel, för att mina senor inte skulle bli infekterade.
Idag vaknade jag 6, fastän jag inte skulle upp och väga mig, men det tar nog itne många dagar förän jag kan sova hela natten igen! SKÖNT!
Mammi kom och hämtade mig vid elva, vi åkte till willys och jag köpte lite nötter. När maten är jobbig finns det alltid något jag kan äta, just nu nötter.
Jag köpte även shampoo och balsam, på PIVA får jag duscha själv. Är fortfarande inte van vid alla regler. Jag frågar alltid innan jag ska duscha, jag blir förvånad över allt jag får göra och bestämma själv osv. Att det kan va sån skillnad. Jag trodde det skulle va värre att komma till vuxenpsyk men jag tycket det är bättre!
Ska va tillbaka på PIVA typ senast 5. Jag får va ute med mina föräldrar hur mycket jag vill, är inte van vid det heller. Jag och mamma pratade lite, vi bestämde att jag tar ledigt nästa vecka också. Jag känner att jag inte har orken än alltså. Dåliga dumma jag.... Men det är som det är.
Jag har inte sett Grey´s på flera dagar! Börjar få abstinens! Måste köpa en ny liten dvd! Min som jag har nu är sönder :(:(:(:( Det är min absolut bästa pryl nånsin. Den har verkligen på riktigt fått mig överleva genom alla svåra dagar på bup från den dag jag fick den har jag använt den dagligen nästan. Jag fick den när jag fyllde 16, jag är 18 sen decemer. Inte konstigt att den är sönder kanske. Ledsen ändå... Ska nog köpa en idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar