måndag 31 maj 2010

Alla säger JO! Men Julia säger NEJ





Idag vaknade jag många gånger, men tillslut var det dags för mig och min vän att gå upp. Då hade vi ca en halvtimme på oss att komma ut till bussen. Men vi hann! I stan skilldes vi åt. Men igår var den bästa dagen på länge alltså! Tack vare henne och karusellerna :D

Idag på VPM träffade jag min ev. nya samtalskontakt, om jag vill ha henne så får jag. Men hon verkade trevligt. Det är även hon som kommer sköta medicinutdelningen när Ra har semester.
Jag berättade hur jobbigt det är att gå till Arken, men jag kunde verkligen inte förklara på ett vettigt sätt. Hon som har butiken är jättesnäll, och jag älskar djur, kan mycket om det ämnet. Så jag borde trivas som fisken i vattnet. Men jag vill inte inte inte gå dit. Kan inte, vågar inte, orkar inte. Jag sa "nej tack" när skulle ge mig mitt Naltrexon. Då började hon så klart prata om massa jobbiga saker. Hon sa att hon fattade att jag tänkte skada mig, hon försökte övertala mig att ta dem och att jag skulle be om hjälp och bla bla bla. Och hon försökte förstå varför jag "vill" skada mig... Sånt är så jobbigt att prata om.. Men men, jag fick med mig tabletterna hem iaf. Men jag tänker inte ta dem..
Verkligen ALLA försöker få mig att ta dem! Men jag önskar alla kunde låta mig va!

Idag hade jag och La ingen hund att ta hand om, Ebba var kvar hos farmor och farfar sen igår då vi lämnade henne när vi åkte till Liseberg.
Men först gick vi och jag köpte ett fästinghalsband till henne. Sen avregestrerade jag mitt Maistrokort. Onödigt att ha både det och Visa till samma konto.
Sen blev jag ARG, när jag upptäckte att min "skinn"jacka jag köpte i fredags hade gått sönder. Så vi gick och pratade med Lindex men de hade inga mer i den storleken, så kommer jag med kvittot får jag pengarna tillbaka. Men jag ville ju så gärna ha en sån jacka, så jag och La sprang runt i hela jävla stan på jakt efter en passande. Men hittade ingen! Sen skulle hon gå, för på måndagar har jag La/Ia till 13 och sen är det Ka/Ye egentligen när jag ska till Arken men ska jag inte dit träffas vi så klart inte. Så då bestämde jag mig för att fika! Sisst jag skulle fika själv fegade jag ur i sista sekund, så jag gick och köpte mig en aftonbladet och sen fikade jag! Jag vågade :D Yeay för mig.
Jag skulle träffa mammi i stan sen för att kolla efter avslutningspresent till Elina och en studentbok till min kusin. Hittade en bok men ingen till min syster.

Vi bestämde oss då för att åka till Gekås, för att kolla efter jacka.
Jag hittade en "skinn"jacka! Yeay, och en ridjacka. Jag kollade på en i hästaffären, då jag köpte mina skor, men den kostade 1000 ungefär. Men jag hittade en på gekås, en väldigt snygg en för 250 kr! Hur bra är inte det. Jag hade bestämt mig för att köpa en som var lite längre och insvängd i midjan, denna hade ett skärp och var ganska vattentålig. Det ända är att jag måste förstärka knapparn. Men det är ju lätt fixat.
Och mammi hittade ett fint smycke :) Från smyckesbutiken utanför, jättefint!

Jag håller på att bli galen, jag kan inte få typ kontakt med min mobil och datorn! Så jag kan itne stoppa in musik och inte flytta över mina bilder. ASSIRRETERANDE! Gaah! Ska läsa bruksanvisningen ordentligt, men pappi sa att om det inte går kan jag ta både datorn och mobilen till OnOff där jag köpte mobilen så kanske de kan se vad som är fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar