torsdag 26 augusti 2010

Stallet idag!

Igårkväll var det såinihelvets jobbigt. Jag frös så mycket. Så jag tog en dusch.
Tog jag egentligen duschen för att jag frös eller var det för skärandets skull....? Ja, jag vet faktiskt inte. Båda kanske. Men jag skar mig. Djupare än sisst men inte sy-djupt. Men jag har inga omläggningsgrejer så jag har toapapper och en gammal strumpa. Ajaj.. Det känns. Men idag ska vi till Maxi. Så jag tänkte köpa där... Nästa vecka är det jag och markus, en kompis i klassen som ska laga middagenm, så vi ska inte bara handla för oss själva. Vi måste handla till middagarna som vi själva bestämt. Jag har bestämt mig för att laga mat en kväll nästa vecka så jag kan äta. Det blir svamppaj, gottgott.
På kvällen var vi och bowlade. Det var jag, två tjejer från klassen och en ledare och en kille från 3:an. Men det var skiiiit! Jag kunde inte koncentrera mig, fick fan itne en enda serie över 100! Seriöst! Jag har fan tränat i flera år! Fast jag slutade när jag var 12 men ändå! Efter typ halva tiden ville jag åka hem... På kvällen sen så var det typ "jag får va glad om jag klarar denna natt utan fler sår". Men jag kämpade verkligen, för jag ska klara det här! Jag tänker inte dras ner i nåt svart jävla hål! Min ångest och skit ska inte få förstöra mitt liv igen!! Jag är stark nu! Jag klarar så mycket, jag vet det! Så FUCK YOU ångest!! Jag skulle slå den blodig till marken om jag kunde. Fast jag kan inte skada den, men den kan skada mig... Så orättvist! Faaaan...
Det har inte varit tokjobbigt så länge, så risken att det "sätter" sig.. Är inte så mega stor. Man har uppochner perioder...Men så fort det blir så här så blir jag så rädd bara. Jag blir så rädd att det ska "sätta" sig. Och att allt ska förstöras. Att jag ska hamna på psyk, missa skolarbete, tappa kontakten med vänner, bli tvungen att hoppa av m.m.... Jag blir så rädd att förlora det liv jag nu har...
Idag ska vi till stallet!!! Äntligen, kanske detta kan pigga upp mig och få mig på lite bättre humör? Tror och hoppas vi får våra kläder idag, annars kan vi inte gå dit.. Men de sa att vi skulle få dem tror jag!

Imogron åker jag hem. Ska bli skönt, jag ska slappa, sova bort helgen. Och rida! :D:D:D:D:D:D
Och jag tänkte åka till farmor så jag kan träffa Ebbisen :( Jag saknar henne så.. Herregud, vi är ett juh! Vill ha henne här!

Idag efter "häst och stall" måste man typ duscha.. FAAAAAAAAAAAAN... Klarar jag det?! Vill jag klara det? Jag har typ kommit in i tänket att jag nästan vill skada mig.. Och jag tänker och längtar efter det MYCKET...
Vi kommer inte få rida men pysssla med hästarna iaf tror jag!

Men skolan går jättebra! Jag klarar skoluppgifterna mycket bra än så länge! Blir ofta klar innan lektionen är slut. Då får man göra lite vad man vill. Men vi har inte överöst med arbete än.. Men jag är stolt över mig själv hittills!

1 kommentar:

  1. Snälla, försök att stå emot nu.... Håller tummarna för att du står emot...

    SvaraRadera