söndag 1 augusti 2010

Idag igen....

Fy fan vad jag hatar mitt liv just nu… Det var nolldag idag.. Men jag ville såå gärna inihelvetes helvete skära mig. Så jag åt lite grann för att ha en orsak till att göra det. Det känns ibland bättre att ha en orsak och anledning till det, än att bara göra det. Och om någon frågar varför så slipper man ge något invecklat svar. Det är bara att svara “Jag åt lite fast jag egentligen inte fick”. Enkelt som bara den.. Jag har haft ångest och sug hela dagen.. Jag kände mig så tvungen för att bli kvitt all skit för tillfället... Men vi åker inte till akuten idag heller eftersom jag inte kan sys på vanlig väg. Och min kropp är inte så trasig just nu. Bara några sår som skulle behöva lite stygn.

Jag känner hur allt är på väg att gå åt helvete igen. FAN..! Varför nu?! Det är bara två veckor kvar till skolan! Är det därför? Eller får jag helt enkelt inte må bra under en längre period? Har jag gjort något fel?

Jag orkar fan inte misslyckas! Jag orkar inte!!! Sabbar jag plönninge sabbar jag mitt liv för all framtid! Nej det för jag väl inte.. Men det är min chans till ett fantastiskt och värdigt liv! Ett normalt liv. Ett friskt liv… Ett liv som vem som helst. Ett liv fullt med häst. Häst, som är det absolut bästa jag vet.

Kommer skolan kasta ut mig om det spårar ut där? Kommer de säga att jag inte får va kvar om jag skär mig? Kommer jag skrämma dem med all skit jag håller på med?
Då kommer det bli så att jag kommer dölja mina sår, aldrig berätta när det händer….

Sisst allt var på väg åt fel håll slutade det med en överdos och PIVA.. Men fan.. Inte igen alltså.. Jag tänker va med på uppropet! Jag tänker inte sitta på en avdelning den dagen!
Men hur ska jag få det gå åt rätt håll igen?

Jag ska träffa min läkare La imorgon.. Men jag vill inte egentligen. Jag vill stanna hemma i mitt mörka rum och bara glo på film i min ensamhet. Stänga in mig och bara vara..
Men det är inte bra! Jag vet det! Men om orken inte finns där så är det sånt jävla motstånd att ta sig ut ur lägenheten alltså..

Men en sak som kanske kan få det att bli lite bättre (det krävs ibland bara en liten liten grej och sen är det bra igen faktiskt) är sommaridskolan på Bellen i tvååker. Den är kvällstid tis-fre! Det är nånting som jag verkligen ser fram emot! Ska faktiskt bli jättekul. Var lite orolig att jag inte hade kommit med i gruppen. Vi hade anmält mig för länge sen men inte fått någon bekräftelse, och så har mamma ringt flera gånger utan svar och mejlat utan svar. Men så idag svarade de när hon ringde och de sa att vi skulle kolla hemsidan och jag stog med i en av grupperna! YEAY!
Måste lämna in min säkerhetsväst nu! Men då kommer den ju inte va hemma och lagad på kursen. Så antingen chansar jag på att den håller hela ridkursen och lämnar in den sen, eller så lämnar jag in den imorgon och då är det större chans att den är tillbaka till skolstarten!

Idag har jag först promenerat till breared och hämtat min cykel som stod vid den gamla lägenheten. Sen till kvantum med min syster och sen till stan med min mor och syster. Så det har blivit en del promenerande.

Just nu är det totalskit och assbråk mellan mig och syster alltså.. “Hatar” henne och hon “hatar” mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar