måndag 24 januari 2011

Fullt hus

Snart kommer mammi och hämtar mig. Ska vara hemma i två ch en halv timme. Skönt.. Just nu är det väldigt många patienter inne. Vissa märker man nästan inte att de finns medans andra gör lite mer så de syns.
De har fått för sig att mitt ben är infekterat. Vilket det inte är! Jösses vad jag blir trött. Enligt sköterskan som la om det igår var det infekterat. Men de såg fins ut, som sår brukar se ut.. Så idag kom en manlig läkare och en sjuksköterska och de ville se. Ihelvrte heller! Jag kan knappt dra ner byxorna när jag har shorts under inför kvinnliga sköterskr. Hur ska jag då, utan shorts och förvarning kunna dra ner lina byxor för en manlig läkare? När såren ser bra ut!? Idioter...

U-c var här idag. Jag ska lära mg säga nej! Det har jag så svrt med och folk märker snabbt det och utnyttjar mig. Cigg och pengar lånar de, framför allt cigg.. Och folk lånar och lånar för de vet att jag inte kan neka dem och att de inte behöver lämna tillbaka för det år ju bara jag.. Vem bryr sig om Julia.. Det är ju bara Julia.. Ingen respekt.. När jag var yngre lånade folk som bara den.. Men på beh.hemmet tex var flk noga med att lämna tillbaka faktiskt. Vad det än gällde så fick jag nästan iaf alltid tillbaka det som lånats ut. Kanske blir det så när man blir äldre eller så var det bara slumpen.. Att man har tur/otur med vilka man umgås med. Om de är sånna som utnyttjar svaga och "för snälla" som inte säger nej, eller om de visar än respekt.
Men jag ska fanimej lära mig säga nej. Det ska jag och det kommer jag tamifan ha nytta av. Men jag HATAR att säga nej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar