lördag 29 januari 2011

Trollspö

Idag var det ridning. När jag kom till stallet och fick samma häst som sist. Då blev jag mellanglad, eller ja.. Ganska nöjd ändå. Men jag bestämde mig för att snacka lite med henne. Om att hon skulle va snäll med mig idag ;-). När jag sen kom in i ridhuset fick jag lite ont i magen! Det var hoppning! Mina senaste hopplektioner har slutat i mindre katastrofer skulle jag vilja säga. Och när jag sen skulle sitta upp vågade jag knappt för hon verkade så arg. Men väl uppe gick det bra iaf. Lektionen började dåligt. Jag försökte allt jag kunde för att fatta galopp! Verkligen allt jag kunde men det gick bara inte, det blev bara supertrav... Min ridlärare gav mig då ett spö. Ett magiskt spö! hästen backade när hon såg spöt i lärarens hand komma mot henne. Men när jag fått spöt, så gick det bra! Jag använde det kanske tre gånger bara sen fattade hon gallopp när jag ville under hela lektionen. Visst, jag är inte bäst på hoppning så om någon annan i gruppen skulle presterat det jag gjorde idag skulle de kanske vara missnöjda. Men för att vara mig, gjorde jag bra ifrån mig idag! Jag kunde hoppa hela banan och fixade galoppen och så. Så jag är nöjd över min prestation! Och de andra i gruppen är så söta! När jag klarade banan så sa de att jag var duktig, "bra gjort" och sånt. för jag brukar inte klara den . de kanske (antagligen har de märkt) vet att jag är "speciell". Jag vet rättare sagt att de vet att det är nånting med mig. (jag syftar alltså på min autismspektrumstörning) men många i gruppen tar hänsyn till det och är och pratar med mig på ett mycket bra sätt! Ett sätt som är precis rätt, men resten pratar jag knappt med men det är ingenting som jag känner att jag förlorar på. Min ridlärare är också väldigt gullig mot mig. Men iaf, i vanliga fall misslyckas och lider när det är hoppning. Så det är söta och snälla :-)!Så om det var mitt snack med hästen eller spöt som gjorde det, det är frågan :-p Efter ridnigen åkte jag och pappa och fikade hos farmor o farfar och sen handlade vi lite på Coop. När jag kom tillbaka var jag tvungen att duscha för jag var en isbit! Nu ska jag kolla på någon av mina nya Beckfilmer jag köpte idag. Två för 39! Mega billigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar