fredag 28 januari 2011

Kardemummabulle - fika eller fralla ??

Har vart hemma nu. Har hunnit med mycket! Jag har handlat, färgat håret, hämtat puppan, bakat, chillat, promerat tillbaka!Färgade håret mörkbrunt. Det röda har blivit orange/blont/rött/utväxt.. Så jag färgade över allt till mörkbrunt. Blev riktigt nöjd! Och jag har träffat min älskade Ebba! Jösses vad jag saknat henne!!! :-( Sen bakade vi kardemummabullar/semmelbullar, vanliga och veganska. Men de ska inte ätas som semlor, utan med smör. När jag gjort de veganska slog de mig, är de egentligen frallor? Eller är det fikabröd? Grejen är den att jag äter inte godis, bakverk, chips, efterrätter mm. Så även om de äts som frallor, är det egentligen frallor, eller inte!? Jag vet inte!! Jag tror det lutar åt fikabröd för det är ju socker i degen MEN man äter ju inte fikabröd med smör.. Eller? Jag tänker inte äta en föräns jag helt kommit fram till ett beslut som jag sen kommer stå fast vid. För det får inte, INTE bli så att jag äter en för att jag bestämmer fralla och sen efteråt bestämmer och ångrar mig till fika. För i flera år har jag hållit mig ifrån allt sånt och jag tänker inte trilla dit på ett.. Misstag eller dumt beslut! Bestämt ska va bestämt..! För allt som är ABSOLUT förbjudet. Det finns inte ens någonsin som ett alternativ att smaka på något sånt. (men grädde enbart t ex är okej, bara det inte är en efterrätt. Och smet är okej, bara den inte varit i ugnen och blivit en kaka än)Så nu måste jag fundera, fika eller fralla? När klockan nästan var halv åtta, bara en halvtimme innan jag skulle infinna mig på PIVA.. Blev jag överöst av ångest..! Så jag beslutade mig för att promenera tillbaka. Med mammi och Ebba så klart.. Men jag hade inte packat mina grejer, gjort mig klar, hittat mitt försvunna ciggpaket.. Men jag, för att få en bra fortsatt kväll, skulle bara gå. Inget kunde få mig att ändra mig! Så vi blev lite sena men det var det värt för jag mår ganska okej nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar