fredag 14 januari 2011

Funderingar

U-c måste sagt fel datum..! Hon sa första april, samtidigt som hon sa fyra månader. Till första april är det två och en halv.
Hon sa att det var mitt val. Men det kändes inte så. Det kändes som om jag var tvungen att välja detta. Men det känns inte riktigt genomtänkt.. Jag har varit skadefri förut, men ALLTID fallit tillbaka. Jag har varit fast i det så länge så det känns inte som om en behandling på några månader ska kunna göra så ett stort återfall inte inträffar. Behandlingen hinner knappt sätta igång på beh.hemmet innan de gamla vanorna kommer igen.. Det är vad jag tror, jag känner mig själv...
MEN jag har faktiskt aldrig heller fått någon riktigt behandling!
Och maten.. Det är så dubbelt. Jag vill ha ett friskt liv. Men jag vill inte äta normalt, jag vill fortsätta med min störda kost och mina listor. Jag är rädd för normala matvanor. Jag vill inte..
Och motivationen finns inte riktigt.
Men vad finns det annars för alternativ ?

Kanske kan en intensiv behandling på hemmaplan med hjälp av beh.hemmet förbereda mig. Göra mig såpass bra att jag sen kam flytta dit och behandlingen fortsätter?
Kanske är det en bra plan?

Kanske är jag för fast? För sjuk? Tänk om jag försöker och kämpar i månader utan att bli bättre? Och sen inte får flytta dit ändå?

Gud.. Så mycket rör sig i min skalle..

Ätnligen ridning imrgon! Vi har gjort ett specialavtal med ridskolan. Egentligen är det så att om man börjar så måste man betala hela summan på över tre tusen kr. Men eftersom jag kan bli tvungen att flytta när som helst har vi gjort så att jag betalar bara för de gånger jag rider. Känns så bra att vi kunde lösa det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar