lördag 12 februari 2011

Jag kan försöka för hennes skull!

Jo.. Jag vill till behandlingshemmet!!
Jag vill dit på riktigt! Av en enda ordentlig orsak!!!
Visst, jag vill dit för friheten och det också men orsaken till att jsg vill dit på riktigt är att man får ta dit sin hund om man sköter sig och inte åker in och ut på psyk!
Om jag skadar mig för mycket får jag inte ha Ebba där.. Och att få ha Ebba hos mig skulle nog ge mig mycket styrka att orka och viljan att kanske låta bli rakbladen! Motivationen att kämpa! För hennes skull!!
Hon är en skör liten varelse, en skör men underbar prinsessa. Min prinsessa... Jag har skadat henne, gjort henne illa.. När hon skickades fram och tillbaka mellan farmor och mamma hela tiden blev hon ledsen. Och min psykiska ohälsa har påverkat henne mer än jsg nånsin trodde den skulle göra. Alla bråk, skrik, gråt, blod mm.. Hon har mått dåligt precis som jag. Hon och jag här ihop, vi är ett team.. Puppan och jag.
Men jag har försvunnit ur hennes liv mångs gånger ibland i långa perioder och är man en hund är det svårt att förstå. "är matte borta för alltid?"
Men när jag flyttade hem blev hon bättre, gladare och den gamla puppan kom tillbaka. Och vi blev "vi" igen!
Hon är mitt allt.. Så kan jag inte sluta för min egen skull, kan jag kanske göra det för hennes?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar