fredag 25 februari 2011

Jag vill ut


Det här är min lilla råtta Pipen (som bebis) jag en gång hade.. Sötnos, eller vad? Tyvärr var vi inte tillsammans när han dog :-( och jag var ifrån honom väldigt mycket.. (inlagd med Lpt) men han var iaf inte ensam när han blev sjuk och dog! Den personen som tog hand om honom den sista tiden, det betydde oerhört mycket för mig. Mina djur betyder mer än min familj nästan. Och att pipen inte var ensam den sista tiden.. Kan någon göra något mer fantastiskt ?
Ibland saknar jag honom. Jag kommer ihåg när jsg skulle flytta hem. Hur mycket jag såg fram emot att visa PIpen att jag kunde va en matte som inte försvann, som inte svek honom hela tiden.. Men så dog han medans jag var på väg mot en hemflytt. Fy fan. Det var tuft, men de la han i frysen så jag fick iaf begrava honom själv.

Idag har jag haft läkarsamtal. Tydlgen är försäkringskassan mycket nogrannare när det gäller aktivetetsersättning så min läkare hade typ en miljon frågor hon ställde medans hon gjorde intyget. Jag har inte fått det än men hon sa åt mig att inte känna mig jättekass när jag läser. Intyget tar enbart fram min sjuka sida och mina svårigheter. Och kanske en aning överdrivet. Men det ska bli spännande att läsa och se om det känns så hemskt som hon sa att det kunde kännas ;-)

Imorgon har jag ansökt om att få gå ut några timmar! Skulle va underbart! Jag känner mig säker på mig själv just nu. Så jag känner att jsg utan problem kan gå ut och komma tillbaka utan att en skada har skett eller kommer att ske. Vi ska ju till Skåne på söndag..
Shit.. Börjar känna mig en aning nervös. Har inte kännt av nåt innan men det börjar kännas nu.

Mammi åkte till gekås helt plötsligt. Jag visste inte att hon skulle åka så jag hade inte förberett någon inköpslista från mig. Så jag fick akutslänga ihop en.. Typ "vad fan brukar jsg handla på gekås??"
Pepsi
Tuggummi
Jordnötsmör... M.m!! Det blev mest typ sånt som hamnar imagen. Att låta nån annan handla kläder åt en på gekås.. NEJ! Ingen bra ide!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar