onsdag 16 februari 2011

Juliadagen


Yeay! Vaket är jag av med! Trodde jag inte skulle hända idag. Visste inte ens att läkaren skulle prata med mig idag. Men efter ett samtal med honom som först såg ut att sluta som jag inte allt ville, med fortsatt vak ett tag till. Men så blev det inte! Efter ett val jag själv fick göra släppte han det. Men om något händer blir det typ val tills jag lämnar avd. För gott..!

Idag har jag namnsdag. Det är Juliadagen idag. Fick ett paket från mormor och morfar, det var en t-shirt och pengar :-)

Jag blir lite arg på mig själv. För jag hoppas för mycket. Och det får jag inte! Det är inte nattsvart längre.. Igår låg jag tom och drömde lite smått om hur min framtid skulle kunna se ut! Jag låg och funderade på min framtid.. Jag ville bli fri från skärandet och leva ett normalt liv.. Tänkte att jag kanske skulle kunna komma dit, men rätt hjälp..
Det skrämde mig skitmycket! Vafan.. Det kändes så bra. Efter samtalet alltså.. Det väckte mitt hopp..
Jag vill inte ha ett nej. Jag vill inte!
Men jag får inte drömma, hoppas, önska.. Besvikelsen blir fruktansvärt ju mer jag gjort det! Jag kan inte tillåta mig själv göra det! Efter besked från beh.hemmet får jag göra det hur öycket jag vill.. Typ.

Men.. Jag vill ha en förändring! jag vill inte tillbringa hela mitt liv inom slutenvården.. Jag vill inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar