lördag 26 februari 2011

Nervööööös

Dagen har varit okej. Ganska slö.. Sov ganska mycket på förmiddagen, hade förhoppningen om att få en beviljad permission idag. Var länge sen jag andades frisk luft förutom den "friska" på innegården. Men den luften består mest av ciggarettrök... Men jag fick inte permen beviljad, vilket gjorde mig mycket mycket ledsen.. Mycket besviken, men innerst inne så visste jag nog att jag inte skulle få gå ut idag. Har inte ridit på typ någon månad! Det känns fan inte OK! Men om jag hade fått gå ut idag hade jag faktiskt valt att hoppa ridningen, eftersom jag inte vart ute, hemma, träffat Ebbisen på ett bra tag.
Men mammi har varit här idag. Idag var besöksrummet upptaget så vi fick va på mitt rum. Anhöriga får egentligen inte vistas inne på avdelningen överhuvudtaget, pga sekretessen. Men de har bara ett besöksrum som åtta patienter delar på.. Men det gjorde absolut ingenting. Vi klämde ihop oss i min säng med datorn i knät. Vi börjar närma oss slutet på desperate nu, och det är ju bara SÅÅÅ spännande så man nästan dör!!!

Imorgon får jag iaf komma ut. Från det att mammi åkte har jag insett vad som egetligen händer imorgon. Det har nog inte fattats på riktigt föräns ikväll. Så mitt hjärta har slagit så hårda slag att jag trott att det vilken minut kommer sluta banka..! Jösses...! Jag mår så illa....!! Jag har valt ut lite kläder som jag lagt undan, får dem imorgon när jsg behöver dem. Har inga egna kläder och det ska fan bli skönt att inte känna mig som något landstinget äger. Det står ju överallt på mig nu när jag går runt i deras fula blåvita (men bekväma) kläder.
Mamma hämtar mig innan åtta imorgon. Och så ska vi svänga förbi Coop på vägen till pappi. Ska köpa nån tidning och lite res"mat". Hade tänkt gå upp vid sju men jag kommer säkert vakna 5 och ha många timmar att plåga mig igenom innan det är dags att åka. Jag hoppas det inte blir som för tre år sen när jag hälsade på kulan. Bröt halvt ihop i bilen när vi närmade oss det.
jag är en väldigt väldigt nervös, orolig, ängslig person.

2 kommentarer:

  1. hej julia!
    hittat din blogg, vet inte om du kommer ihåg mig.
    tänker på dig!
    kram kajsa

    SvaraRadera
  2. hej julia!
    Hittat din blogg.
    vet ej om du kommer ihåg mig.
    tänker på dig.
    kram kajsa

    SvaraRadera