måndag 14 februari 2011

Kattpiss

Idag var det ju vårdplanering.. Men det finns väl inget direkt att säga. Det handlade som sagt om ekonomin kring beh.hem. Men varför min LSShandläggare var med... Det förstod nog varken hon eller vi egentligen. Ingen läkare var med så inga beslut kring mig fattades.
Det gör mig så arg! Jag visste att vaket skulle vara tills idag! Men inga ändringar, ingenting! Mina ord, mina känslor, mina önskemål...! Det känns som om det är lika mycket värt som kattpiss! Det känns som om allt jag säger är luft, som om jag är luft! Och eftersom jag inte kan skälla på läkaren får jag skälls på personalen. Någon sa att hon kunde tänka sig att vaket kunde vara tills jag flyttar vidare. Men det är INGEN bra ide. Att komma från sluten avdelning med vak till ett öppet behandlingshem. Det kommer bara sluta på ett sätt och jag tror att alla vet vilket sätt jag menar. Det slutar bara i blodbad så fort jag får chansen.. Eller jag kan ju inte säga att jag "vet" att det blir så. Men så har det alltid blivit hittils. Och jag måste ju packa, kläder och prylar från både mammi och pappi. Och det är ju något jag måste få göra själv så jag får med rätt grejer. Sen måste jsg handla! "mat" (det jag lever på just nu alltså t ex nötter) och hygienprylar. För även om hemmet står för det så vågar jag inte be om det i början.

Imorn kommer de (han) från behandlingshemmet. Är ganska nervös men jag är mer nervös imorn kväll innan jag fått besked om de vill ha mig. Men pappa är med imorn, och det känns bra! Men jag vill verkligen ha ett ja alltså! Jag vill inte hamna nån stanns där jsg kanske inte vill vara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar