tisdag 15 mars 2011

Hip hip hurra!

En av filmerna jag köpte på gekås var "hip hip Hora"! (trodde jag). När jag satte på filmen fick jag en shock! På fodralet var det "hip hip Hora"! Och på skivan med. Men tro fan inte att det var den som fanns tryckt på dvdn! Nej, det var en gammal typ dansk film som hette "hip hip hurra"! Hahaha så jävla idiotiskt! Vem fan hör så fel? När den fick sin order och hör hurra istället för hora? xD jag blev väldigt besviken :-(

Jag har bytt ridgrupp nu. Det fanns plats i den andra på torsdagar. Det känns bra men ändå fördjävligt!!!! Jag fixar inte att rida nu på torsdag, behöver tills nästa lektion att förbereda mig mentalt..! Men fan.. Nya gruppkamrater, ny lärare. Men förhoppningsvis är det en del i gruppen som jag ridit med förut och läraren har jag haft iprincip två terminer men inte på väldigt länge nu.

Idag har jag och mammi tittat på "coraline". En animerad film. Ganska krånglig men bra!

Imorn ska Ebbisen till veterinären. En besiktning, en vanlig rutinundersökning för försäkringen kräver det. Hon mår ju bra och så. Förutom hennes hudproblem och att hon är lite ätstörd. Men det är klart man är lite nervös, en expert ska bedöma ens hund. Och kanske hittar han nåt? Kanske har han synpunkter på våran skötsel av henne? Egentligen borde jag följt med. Jag fick frågan. Men av två anledningar vill jag inte. Den första är för att jag inte vill att Puppan ska förknippa mig nåt dåligt. Jag vet, själviskt.. Men den anledningen är den minsta. Anledning nr 2 är för att jag blir så nervös att hon ska bli arg och bita veterinären. När han pillar och tar på henne. (lät kanske lite sjukt) och när jag blir nervös blir puppan det och då är ju risken större att hon faktiskt biter honom. Så det är bäst om jag inte följer med. Jag vet att iframtiden när hon bor med mig själv måste jag ta hand om allt sånt här. Men då är det en annan sak. Då måste jag, jag kan inte be nån annan göra det. Då är det något jag får se till att klara bara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar