tisdag 15 juni 2010

Det känns så hårt i magen!

Jag träffade min vanliga läkare La och Ra var med. Jag visste inte att jag skulle träffa dem, men mötet gick bra. Fasst La har inte med min inläggning att göra liksom, hon kan inte skriva ut mig. Men jag berätta allt jag kände och tyckte. Så skulle hon föra inte det i journalen, så att min läkaren på PIVA kan läsa det. Men jag vet inte om han har läst det, han har iaf inte pratat med mig. Och jag har inte vågat begöra ett samtal heller.

Igår innan ridningen blev jag fullkomligt hysterisk. Jag var så frustrerad över att va inlagd! Mamma skulle komma vid 18, och vid 13 hade on ringt till PIVA och frågat om vi kunde lämna avd. då. De lovade henne då att kolla med läkaren på en gång. Men när mammi kommer på kvällen så var det så klart ingen som hade kolla med nån läkare! Och inte heller om idag, min systers avslutning, som vi hade begärt perm om. Då blev jag så arg, så inihelvetes arg!! Över att va inlagd fast jag inte egentligen behöver! Jag var helt förtvivlad. Men personalen fick tillslut tag på en läkare som beviljade perm 07:45-11.00 och så skulle jag få besked när jag kom tillbaka vid 11 om jag fick gå igen vid 12. Och det fick jag...

Ridningen igår var helt underbar! Men när jag och pappi först kom till stallet blev jag rädd, det var tomt! Vi såg en person bara som gjorde ordning en häst, jag tänkte inte på att de flesta stora var på lektion. Det verkade bara så dött. Och när jag gick för att kolla vilken häst jag skulle ha så fanns där inte heller en lista..! Tänkte att lektionen var inställd, men listan kom tillbaka. Det var en som hade lånat den bara. Bakom mitt namn stog det ett namn jag aldrig hört.. Jag hade aldrig hört det namnet förut, inte en enda gång. Så jag tänkte att jag skulle få rida en ponny. De namnen kan jag inte så väl. Men jag och min far gick runt och läste på varenda skyllt, fanns inte en enda häst med det namnet! Jag blev lite förvirrad då, så vi frågade en stalltjej, hon sa nånting att den kallades nåt annat men att den var på lektion. "jaha, då går vi ut och röker" sa jag till min far. Men precis innan vi gjorde det sa jag till honom att fråga vart den stog nånstanns så jag visste vart jag skulle lämna den efter lektionen. Han frågade en av ridlärarna, hon sa att hästen kallades nåt annat och att hon stog "där borta", inte alls på lektion. Tur att jag dubbelkollade! Annars hade det inte blivit så roligt för min del, om jag inte haft en klar häst när lektionen började. Men hon var så söt! Väldigt liten, brun, och den lenaste häst jag nånsin klappat alltså! Ridläraren sa hej då och frågade om jag fixade allt själv nu. Jag sa ja... Men jag blev lite rädd, jag hade alltså ingen som kunde hjälpa mig! Jag var tvungen att klara ALLT själv! Även om hon var skitsvår att tränsa, så var jag tvungen att fixa det, för det fanns ingen. Och det var hon, jag försökte säkert 15 gånger innan det fick, men det gick :D kände mig otroligt stolt där.
Sen på lektionen skulle vi rida ut! Vi red ut på en äng, så jävla mys alltså! Där gjorde vi olika övningar, men vi fick mycket frihet också! Att trava fritt på hela ängen, det var nåt! Men sen när vi skulle galoppera på volten, så gick det inte så bra. Vi skulle göra det från trav, och det är då det går åt helvete. Men öva öva öva! Gruppen var iaf för vuxna!

Imorse hämtade min far mig kvart i 8, och vi åkte direkt till idrottshallen. Min syster slutar ju nian idag. Det var en ganska bra avslutning. Inte för lång, och niorna fick göra lite roliga grejer, inte bara så där strickt.
Efter den åkte jag och min far in till stan, jag köpte Lilla huset 5 & 6. Och så köpte jag sommaren med Göran, den kostade bara 50 kr, specialpris va :D Så nu har jag lite att titta på.

Det känns ordentligt i magen... Mina föredette klasskamrater och vänner tar studenten iår. Det skulle jag också gjort! Fy fan så jäääääääääävla surt. Jag sitter här och kollar på alla bilder från balen och när de åker på flaken och allt. FY FAN SÅ INIHELVETES SURT. Det känns..........

Jag hade möte med U-C idag, det gick bra. Vi pratade om mycket vettigt. Ska ses om en vecka.
Hon verkar kunna hjälpa mig, det tror jag verkligen...

Idag blev det först lunch. Ett val jag gjorde, jag kände för att äta idag. En avslutningsmiddag, det var kall mat, typ potatissallad, ostar, kyckling, salta kex och digestive, köttbullar.. Sån mat. Åt mest kexen och osten. Det var gott. Kom tillbaka till avdelningen. Mådde ganska kasst, la mig och sov. fy fan.... Varför inte bara strunta i alla regler? Det alternativet finns inte ens.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar