måndag 28 juni 2010

och hon har..........?

KOMMIT IN!

Idag gick jag upp ganska tidigt och promenerade till coop och köpte en ny våg.
Dumt? kanske, men jag kan inte gå runt och gissa! Det funkar inte... NEJ, jag MÅSTE ha en! Men visst har vågen nästan skickat mig till PIVA liksom... Jag vet, jag vet.... Men jag vet inte vad som är värst. Att veta eller inte?
satans vad det var varmt, redan vid 8-9! Fan vad skabbig känner mig, men jag ska duscha imorgon. Men jag tänker liksom att jag blir ju bara skabbig direkt igen om jag ska promenera hela tiden. Men jag kan ju faktiskt duscha varje dag också ;)
Sen promenerade jag till VPM. Det var knappt om tid, kom typ 1 minut för sent eller nåt. Det var Ida som mötte mig, jag trodde det skulle va La. Jag och Ia satt och pratade med Ra en liten stund, hon är trevlig. Ibörjan tyckte jag inte om Ra, tur att man kan ändra sig då.
Ebba äter typ ingenting nu, och hon vill inte gå ut heller! pga värmen stackarn, måste trimma henne igen. Så på hemvägen gick vi in på willys, jag köpte fryst kyckling och två paket korv. Vafan, bortskämt? visst men min lilla puppa ska inte svälta och bli liten. Hellre att hon lever på korv än ingenting alls! Först hade jag tänkt att köpa kycklinglever men jag hade nog inte pallat att tillverka det!
När vi kom hem och skulle gå ut med henne så kom vi inte långt innan hon vände, hon kissade och vände. Men det är hennes val. Sen gick Ida hem.
Jag hittade två väldigt fina, glada brev till mig i brevlådan!
1, från försärkringbolaget. Och jo, det blev ca 100 000 som jag kunde förstå av brevet! SHIIIIIT Så jag måste boka tid för ekonomisk rådgivningi morgon. Fast jag vet ej när jag får dem. Kan inte känna mig 100 förän de sitter på kontot ändå.
2, PLÖNNINGE! Jag är intagen på riktigt nu! Inte bara preliminärt! Fick massor av enkäter att fylla i. Känns väl sådär, det var endel om visstelse på sjukhus, mediciner och varför. Kontakter inom prykiatrin, LSS och sånt. Och så var det en massa info! :D:D:D YEAY!

Senare på eftermiddagen promenerade jag in till stan, för lite shopping!
Köpte ett par jeanslegging typ, på ginas rea. 49 kr! Och jag testade dem inte innan, men de satt perfekt ändå. Köpte också ett linne, har nog ALDRIG sett ett så färgglatt linne med så många färger på samma linne förut.
Sen fick jag akut gå in på lindex och köpte låga strumpor för jag fick skoskav, jag gick barfota i gympaskor. BRA JULIA. Gick till H&M sen, köpte ett linne, finfint, och en t-shirt med hellokitty. Jag har en likadan fast annanfärg och motiv. Och en stor, pösig tröja i koftmodel typ :P Och två par strumpbyxor som bara kostade 20 kr styck på rea. Billigt :D. Var så jävla trött i fötterna så jag tog bussen hem.
När jag kommit hem tog jag ut ebba, men hon kom inte långt innan hon vände.
Jag lämnade in henne, och promenerade sen till coop igen. Trodde jag tog en snabbare väg, men det var en omväg. Fan vad sur jag blev! Men jag köpte en megaflaska Hello kitty bad och duschtvål, två filmer och lite tuggummi. Sen gick jag den kortare vägen hem. Jag har kommit över mina motionstimmar idag.
Jag köpte en liten belöning som står i kylen. På typ torsdag, fredag, beror lite på, ska jag få göra en sås på en 4% matgrädde om jag varit väldigt duktig.

Är ensam hemma nu, för första gången ever. Men jag klarar det finfint. Skulle egentligen till pappi idag på eftermiddagen/kvällen. Men de var på stranden och sen gick det ingen buss.

Imorgon får jag åka ut dit och titta till bebisarna. Sen kommer pappi hit och har med sig klosaxen, det är ledsamt. I flera år har det blivit för sällan, så nu är pulpan väldigt långt ut, och då kan man inte klippa klorna så långt. Men vi försöker klippa lite ganska ofta, har hört att den kan dra sig tillbaka då.
Sen ska jag till tandläkaren! Fy tusan! Är inte rädd, tycker inte det är obehagligt eller så. Men jag är rädd att ha hål. Då måste man få sprutor, men om jag har hål så får de droga ner mig ordentligen eller nåt.

Nu ska jag ta min medicin och kolla på film. Vet ej vilken, har köpte fem nya.
The bucket list
School of rock
På smällen
Playa del sol
Beck - hämndens pris
Det får bli på smällen tror jag. God natt

btw, på coop hade de hello kitty bindor! OMG hade det funnits i tamponger hade jag inte tvekat en sekund, köpt direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar