onsdag 2 juni 2010

På väg att bli sjuk? NEJ jag ska ju rida på lördag x2!

Jag berättade för mammi, som ringde till pappi. Men har inte varit på sjukhuset, känns både bra och dåligt. Men denna gång var det inte mitt val! Det var mina föräldrars, för pappi tyckte det var för sent och mammi tyckte man lika gärna kunde göra det idag eftersom jag ändå inte blir sydd och vissa sår var för gamla för det också. Bra för det är extremt jobbigt att åka till akuten! Med läkare som är pissjobbiga och väntande och skit!, dåligt, för jag går runt med ett gammalt, smutsigt bandage. Har inget bättre. Men pappa blev typ sur igår för att jag hade gjort det. Sen vädjade han att jag skulle ta naltexonet, men jag vill inte alls. Är inte motiverad för fem öre. Vill skada mig ju...

Idag gick jag och La ut med Ebba, sen åkte hon igen. Jag ville itne göra något.. Plus att jag har så jävla ont i kroppen, feber ont. Hoppas jag inte är på väg att bli sjuk. Jag måste ju kunna rida på lördag. Jag ska rida dubbelt. Först med min vanliga grupp, sen ska jag rida igen med gruppen över. När man missat och anmält sin frånvaro i tid, får man rida igen den lektionen. Jag har tre (tror jag) lektioner att rida igen. Så det blir dubbla lektioner varje lördag framöver. Men jag är skitskraj, för gruppen över har ju ridit längre än mig. De är bättre, så kommer jag att klara det? Kommer jag verkligen utmärka mig som den dåligaste? Rider de på en mycket högre nivå? Detta var typ den enda lektion som ridlärarna trodde passade för mig att rida igen på. De som missat från den gruppen rider igen i våran... Så kanske att det faktiskt kan gå bra??
När hon åkte gick jag in i badrummet för att skada mig, men när jag lindat av bandagen och såg hur armarna såg ut, och kände hur ont jag egentligen hade. Så försvann det behovet just då. Nu är det där igen.. Vill ta sönder min kropp, göra många stora hål... Gaah... Men jag ska försöka att inte göra det.. kanske borde jag gå en promenad? eller baka något?

Jag vet inte om jag skrivit om detta men jag har iaf hittat tre ridgrejer i sommar. Och vi har nu anmält mig till ridlägret. Vi hörde av oss och frågade vilken vecka det var flest äldre och nu har de hört av sig, en vecka är det flera 93:or och en 92:a, och det låter ju okej. Lägret är en vecka, man rider två gånger om dagen, minst en timme varje gång. På morgonen går man upp tidigt och tar in hästarna från hagen. Låter ju bäst! Det fanns flera lägerinriktningar att välja på, hoppning, dressyr och allround (rättstavat?). Jag valde Allround. Vill så gärna klara av att va där hela vecka, och sova där. Men om jag inte gör det är det inte långt hemmifrån, så i värsta fall kan jag alltid sova hemma och åka dit tidigt på morgonen och hem sent på kvällen.
Sen har jag uteritten på kvarna, som är en uteritt i lungt tempo, den är i augusti. Det fanns antingen lungt eller lite mer högre, med galopp och sånt. Men jag känner att jag inte är på den nivån. Att jag skulle klara att galoppera utomhus, och ha kontroll till 100% på styrningen, och att jag inte får hästen att fatta galopp eller nåt annat pinsamt. Så jag valde den lugna. Jag är typ någorlunda bra på galoppen, iaf i ridhuset, har aldrig gjort det ute, så det känns dumt att göra det första gången på en uteritt som inte är en lektion. Nej.. Det känns säkrast att ta den lugna!
Sen har jag hitta en ridkurs på Majas ridskola som är en vecka, 4-5 dagar? och den är för vuxna. Man delas in i grupper, beroende på vilken nivå man är på. Och man skulle skriva om man kunde galoppera, och det kommer jag skriva att jag kan, men inte är så jättebra på det. Men det kunde tyvärr bli så att den kursen var samtidigt som lägret. Så jag får se om jag kan gå på denna.. Hoppas på det iaf!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar