fredag 11 juni 2010

Ett glas mjölk? Ja visst!

Idag bestämde jag mig för att sluta va vegan! Jo, det är faktiskt sant.. Jag är "bara" vegetarian nu. Jag kände liksom inte mig motiverad. Jag hade ingen direkt längtan efter mjölk, men jag hade inte längre den starka motivationen för att fortsätta va vegan. Det kändes helt enkelt bara rätt att sluta va det. Först kändes det lite i magen, lite dåligt samvete liksom. Men sen är det ju så att man kan ju välja ganska mycket själv varifrån maten man äter kommer ifrån. Hur djuren behandlas och sånt. Inte all mat, men mycket. Jag tänker inte äta 100 % enbart från gårdar där djuren har det bra, det går nästan inte, och det kostar så inihelvetes mycket. Men jag ska göra så gott jag kan!
Det känns rätt! Det gör det..!

Jag vaknade mitt i natten av ett BOOM! blev skiträdd! Fattade ingenting.. Men det var bara min DVD som ramlade i golvet. Blev väldigt orolig, tänk om min lilla älskling som håller mig vid liv här inne var sönder!? Men det var den inte. Tur det!

Min psykolog U-C skulle kommit hit idag, eventuellt. Jag var uppsatt på hennes akuttid. så om något akut hände skulle det gå före. Och det gjorde det så klart, så det blev inget samtal idag. Synd, vi har liksom inte många gånger på oss! Men men.. Det är som det är.

Jag tog en riktigt varm och skön dusch! Så inihelvetes skönt! De har riktigt varma duschar här!
Väntade heeeeeeeela morgonen på beskedet om ridningen. Men när jag frågade var det INGEN som hade hört nåt... Men tillslut så fick jag beskedet, tillsammans med ett annat!
Jag fick rida! YEAY!! OM jag visiterades efteråt... :(:(:(:( Och visa heeela kroppen, förutom min fitta om man säger så. Men jag behövde skaka trosorna framför ögonen på två kvinnliga fittor.
Blev skitledsen, visste inte om jag skulle klara det... Grät och grät. Satt ensam på mitt rum, med nyckeln i handen (till garderoben, för jag skulle hämta en cigg då jag lipat klart) men då trodde personalen att jag satt med ett rakblad. Idioter...

Men nu har det löst sig!!!!! Det här med visitationen! När jag gåt ut och INTE varit hemma, och inte ensam behöver jag inte visiteras. Mina föräldrar ansvara då för att jag inte tar i nåt. Och jag har inte planer att ta in nåt heller. Så jag kan gå på ridningen!!!! :D:D:D:D Men det är en timme mellan lektioenerna. Så vi får väl åka till farmor och fika, eller till nån affär eller nåt.

Jag fick just min första b12-spruta, AjAjAj! Tycker lite synd om mig själv. MEN jag klarade det!!!! Trodde fan inte det, hoppade iväg några gånger när sprutan närmade sig min hud. Men efter en liten stund jag stog så pass stilla och duktigt att sköterskan kunde ge mig den. Gnällde och ylade och vifftade med benet, men jag fixade det! Jag hade haft Emla på en timme först också, hjälpa väldigt bra, men medicinen var röd! Det såg ut som blod... :S De kunde inte svara på hur många jag skulle behöva, men man börjar med en i veckan. Men en guldstjärna till mig!

Jag och mammi promenerade till willys. De sålde ut Beckfilmer för 20 kr styck, så jag köpte 4 stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar