lördag 19 juni 2010

sista lektionen innan sommaren

Idag var det den sista ridlektionen :(:(
Fick kentucky, men det var min och hans bästa lektion tillsammans! Det var tävling idag. Fick en klump i magen när jag fick höra det... Men lektionen gick skitbra :D Hade egentligen velat rida ut, men i torsdags togs skorna av hästarna för de släpps på sitt betessläpp idag. Så det gick inte det.
Första grenen skulle vi hoppa, men vi fick hoppa en gång för att värma upp. gick halvbra.. Sen började tävlingen, första grenen skulle man hoppa med så många galoppsprång mellan hindrerna som möjligt. Man fick hoppa två gåner var. Första hoppet var jag så inihlevetes nervös (Jag vet juh så klart att detta inte är på allvar! Men att hoppa en och en, och med poängräkning dessutom. Jag trodde jag skulle dö) så då gick det också åt helvete. Men nästa hopp, och de efter när man skulle ha så få gick också skitbra! När jag skriver skitbra, så menar jag inte SKITBRA, bästa resultat i klassen. Jag menas skitbra för att va julia ze som är så nervös att hon nästan kissar på sig...
Sen var det några frågor. Sen skulle vi rida slalom! Med en hand för ett poäng eller med händerna ikors för två. och extrapoäng för galopp. Jag travade med händerna i kors. Mitt lag förlorade men alla de bbra i gruppen var i samma lag, så det var lite orättvist
När den lektionen var slut var jag inte säker på om jag ville rida nästa. Var rädd om vi skulle tävlat med nästa grupp. Jag är ju sämre än de i den gruppen..
Men vi åkte till stallet iaf för att se vilken häst, och för att fråga vad vi skulle hitta på på lektionen. Men hästen var borta. Men vi hittade honom lite senare, Eilert var det igen :D Men man fick rida utan sadel, ville sååååå gärna men han är 7 meter hög så jag struntade i det. Men vi skulle också tävla, men vi gjorde mycket roligare våran lektion kändes det som.
Men när vi värmde upp testade han mig, och jag ville gå hem. Han lydde mig inte alls.. USCHA.. Men första grenen skulle vi hoppa, gick bra. Sen skulle vi rida i mitten och kunna fatta den galopp som vi sa. Men det ville jag inte göra så en i mitt lag fick göra två gånger. Var så rädd att misslyckas. Sen var det lite frågor.. En ganska tråkig lektion. När lektionen var slut och vi stog uppradade ser jag bara hur en häst försvinner i full fart ut ur ridhuset, alltså utan ryttare. Bakom oss står en massa barn uppradade och väntar på att vi ska gå ut så det kan börja sin lektion. De fick också rida utan sadel idag. Så en tjej hade hamnat för långt bak på hästen eller vad det nu var, och hästen stegrade sig, hon flög av och hästen försvann. Men de hittade den snabbt igen. Stackars tjej.

Jag fick perm till imorgon 16. sen skrivs jag ut på måndag, men först ska jag träffa U-C. Hatar att omvärlden ser mig så tjock, skämms nåt fruktansvärt. Nu ska jag kolla på film och tycka synd om mig själv

Min mobil is back (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar