söndag 13 juni 2010

Jo, visst början hon ändå bli posetiv fastän hon är negativ

Jag har sovit bort i princip hela förmiddagen... Personalen har försökt få mig att gå upp. Har legat och kollat på film nån timme här och där, men nu vid halv två gick jag upp. Pappa kommer hit klockan halv 4, vi ska gå ut. Jag mår inte så bra... Gårdagens fel, men samtidigt får jag en varm känsla i magen iband, när jag tänker på ridningen. TVÅ timmar på en dag + resten av tiden jag var i stallet. Det är bara en gång kvar på ridningen nu, men jag har tre lektioner kvar. Jag funderar på att önska en häst. Till den sista lektionen, men jag kan inte bestämma vilken. Det står mellan Eilert, Nike och Armani. Men jag tror att en i gruppen önskar Armani, så han kommer säkert att få honom. Jag vet inte.. Eller jo, Eilert! Imorgon ska jag önska, jag ska dit då, för att rida igen. Längtar, men ändå inte. Funderar på vad jag kan få i mig, utan att helvetesångesten kommer och förstör mig i timmar, dagar... Gröt eller nötter....? Eller nåt drickbart, en drickyoghurt? Jag ska inte rida förän halv åtta på kvällen, så om jag äter det jag ska äta till middagen blir det säkert bra. Jag ska ju ut nu med min far, så då kan jag åka till en affär och kolla om jag hittar nåt bra...

Jag måste ut härifrån nu! Jag skulle nog klara det! Jag vill inte skada mig, inte nu..! Det ända jag vill är att va fri! Seriöst! Jag vill va fri! Jag kan fixa det! Jag vill gå med kortärmat i sommarvärmen..! Jag vill inte behöva dölja pga sönderskurna armar. De ska va läkta och fina, så jag kan gå i kortärmat jag med. Ärren skiter jag i att dölja. Faktiskt.
Men jag måste ut! Jag klara det! Jag fick ett avbryt, ett stopp. Jag blev lite uppvilad, jag är uppvilad.! Det är sant. Så snälla, släpp ut mig!

Just nu ser jag verkligen fram emot Plönninge! Så inihelvete! Fan, jag längtar snart ihjäl mig...! Och jag längtar till flotten! Och ridlägret! Och ridkursen som kanske ändå blir av! Och stockholm som det inte är lång tid kvar till!
Men mest av allt.. Plönninge!! Snälla tid, gå fort!

Jag kommer börja i en märke 2 grupp till hösten. Men inte för att jag är så pass bra! Nej, gruppen som jag går i nu blir en märke 1 grupp till hösten, men gruppen kommer va på torsdagar. Och då kan ju inte jag :( Så den enda möjligheten för mig att fortsätta på Kvarnagården är att hoppa upp en grupp, (till den gruppen som jag rider igen i nu) det kommer inte bli lätt. Men jag kommer ju rida på skolan en del, och så sa min ridlärare att om jag vill så kan jag ta nån privatlektion nån gång om det skulle va nåt speciellt jag behövde hjälp med för att komma ikapp. Så det kommer nog lösa sig.
De sa på Plönninge att man kunde välja ridning som ett frididsintresse, att göra på kvällen. Det kommer jag göra, jag vet inte hur mycket jag kommer få rida på skoltid men jag tror inte det blir så jävla mycket. En gång i veckan kanske. Men om jag riden två gånger då på Plönninge, så kanske jag kan komma ikapp gruppen? Hoppas det, annars är det bara att hoppa av, då har jag iaf försökt. Jag kanske tom känner att det blir för mycket häst? inte för jag tror det kan hända men man vet ju inte :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar