onsdag 30 juni 2010

Peace and Love

Då ska man kanske fara iväg på P&L. Helt impulsivt i morgon om jag lyckas få tagg på en biljett. Jag vill bara ha en biljett med tillträde till den stora campingen, det är där min syster bor och i hennes kompis och hennes tält ska jag bo. Jag blev så inihelvetes festivalsugen! Så nu gör min mor allt hon kan i borlänge för att försöka få tag på andrahandsbiljetter, och jag försöker fixa allt som ska fixas :P Hoppas det går ! Ska åka till rusta och öob nu för att se om det är nåt jag behöver om jag åker.
YEAY, imorgon åker jag till borlänge. IIHHH! Så jävla kul! Men hela kalaset går på ca 4000 med biljett, tåg, cigg, alkohol, utrustning. Men det är vad mitt ridläger skulle kostat mig, jag får det av mormor och morfar.

Imorse vaknade jag tio i 6. Men jag får helt enkelt skylla mig själv, nu när jag sprang och köpte mig en ny våg.
Jag promenerade till U-C idag. Men när jag gick ut var det inget höjdarväder!
Efter U-C gick jag in till stan. Vi avslutade kvart över 9, jag skulle möta La utanför SEB 10. Så jag bestämde mig för att fika, ensam då förstås. Och Duktig som jag är, klarade jag det gallant :D De har så gott te på ett cafe, istället för chailatte som veranda cafe har nu, har de vanligt chaite med vanlig skummad mjölk. Sen mötte jag Linnea och vi bokade till för ekomonisk rådgivning, det blev näst-nästa fredag. Jag skäms så när jag går in på banken och bokar tid, igen! Det var ju inte alls länge sen jag var där. Och de frågar varje gång hur mycket jag ska få. Det känns pinsamt eller skämmigt på nåt sätt.
Sen åkte vi hem till läjet och kollade till flickorna. De mådde fint och var litelite mindre skygga idag.

Jag blev så JÄVLA sugen och avundsjuk på min syster, som var på festival. Jag hade bestämt mig i år för att inte åka. De två senaste åren har jag åkt med personal från kulan. Första året var det totalpiss. åkte med min kp som jag då ogillade starkt, inga bra band och regn. Vi bodde flera mil utanför arvika också. Men förra året var det skitbra! Åkte med en personal jag verkligen tyckte om, vi bodde på den "lugna campingen", stod längst fram på Depeche och hade fint väder.
Men alla biljetter var slut, men mammi fick tag på en andrahandsbiljett med camping. får den imorgon, för 1600. Tåget går halv 9, har inte medicin så det räcker, så vi måste åka akut till VPM och försöka få tag på det! Men annars åker jag ändå! och får sprida ut tabletterna.
På eftermiddagen åkte jag först buss till stan, sen vidare. Rusta och ÖoB ligger inte i centrum. Fick tag på billig sovsäck och ett rosa (tunntunnt) liggunderlag. Min syster har mina prylar just nu. Köpte också en ryggsäck, det behövde jag verkligen! En riktig (eller rusta är väl inte den bästa kvaliten, men den funkar utmärkt till mig) campingryggsäck, så jag slipper packa i min rosa dragresväska. Man kan spänna fast grejerna på ryggsäcken också, skitbra! Och den rymde faktsikt mer än min resväska som är ganska stor!! När jag kom hem gick jag och Ebbisen till coop och jag köpte en liten stol och nötter. Det är typ min festival mat hade jag tänkt. Jag måste ha nåt i magen om jag ska dricka, ska köpa ett flak cider. Sen kanske jag, om jag kan tillåta mig själv en enda liten tugga, kan köpa något från festivalserveringarna. Eller smaka av nån annan, inget smakar som festivalmat.

Kvällen har bestått av att packapackapacka! Sprungit runt som en jävla höna här hemma. Men jag ska gå upp innan sex i morgon bitti, tror jag ska raka benen, jag dushade i kväll. Men jag ska packa klart och sen fixa lite ordning här hemma. Sen hämtar min far mig och vi åker och fixar medicin, sen kör han mig till tåget. det tar ca6 timmar och har två byten. Men jag kommer titta på "lilla huset på prärien" och annan film så det går nog hyffsat fort iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar